
Als je in 2015 bij Porsche een gloednieuwe Cayman GT4 bestelde, kreeg je er een extra stuur bij. Eentje voor het circuit en eentje voor op de openbare weg? Nee: eentje voor thuis. Het extra stuur had een bevestiging voor je smartphone. Als je vervolgens Real Racing 3 op je telefoon zette, kon je in het spel met de Cayman GT4 racen.
Draaide je het Porsche-stuur naar links, ging de Porsche in het spel ook naar links. En andersom ook. Waarom dit stuur 124.718 euro kost? Een beetje flauw: je krijgt er een blauwe Porsche Cayman GT4 gratis bij. En dat is een koopje: want net als vele andere gewilde auto’s zijn de prijzen flink aan het stijgen. Bovendien is het de enige blauwe Cayman GT4 die we op dit moment kunnen vinden.
De grootste troef van de Cayman GT4 is echter dat je er als groentje zonder problemen mee wegrijdt, maar dat ook ervaren coureurs zich er volledig mee kunnen uitleven. Je kunt samen met de auto groeien en volwassen worden, met alle memorabele hoogtepunten die daarbij horen. Je leert hoe belangrijk en leuk het is om op het perfecte moment terug te schakelen. Vervolgens kun je de tussengasfunctie uitzetten en het zelf proberen.
Na een tijdje te hebben rondgereden met alle elektronische vangnetten, weet je precies wat de auto kan. Vervolgens kun je alles uitschakelen en de grens opnieuw opzoeken, zonder dat het voelt als een sprong in het diepe. En als je dat niet durft, doe je dat op je telefoon met Real Racing 3.
Meer van TopGear


Een sportwagen kopen is financieel gewoon een verstandige keuze, dit is waarom

Porsche stopt met de 718 Cayman en Boxster in Europa, maar er is ook goed nieuws

Kan de oude Porsche Cayman de nieuwe Porsche 718 GT4 RS een beetje bijhouden?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

RoadBlasters (1987) was een van de spellen die racegames groot maakte in speelhallen

De vooruitstrevende game Vette was in 1989 al een soort voorloper van GTA III

De game Thrill Drive (1998) had toen al een bijzondere boodschap

De game Fatal Racing had al in 1995 AI-coureurs met menselijke trekjes

Voor de wereldhit Tomb Raider werkte de ontwerper aan deze game

Duur stuur