
‘Leuk, eh, anders!’ was waarschijnlijk de reactie van broer Cayenne toen de Porsche Macan facelift thuiskwam. De kleinste SUV van Porsche was nooit een moeilijke auto om mooi te vinden, maar de wijzigingen op de GTS zijn toch even wennen. Het is best uitzonderlijk voor Porsche om iets gewaagds te doen op het gebied van design – kijk maar naar de evolutie van de 911 en de Cayman. Kleine stapjes, keer op keer.
De facelift van de Porsche Macan omvat de normale Macan met een viercilindermotor, maar ook de Macan S en GTS die een 2,9-liter V6 hebben. Bij de GTS blijven de spijlen tussen de grille zwart, wat zorgt voor een opvallend smoelwerk. De S en normale Macan krijgen spijlen in dezelfde kleur als de lak van de auto. Achter op alle Macans monteert Porsche een grote diffuser. De kleuren Papaya metallic, Gentiaanblauw metallic en Pythongroen zijn nieuw voor de Macan facelift.
Porsche Macan facelift: meer power
De Porsche Macan GTS haalt nu 440 pk uit zijn V6-motor. Dat is 60 pk meer dan voorheen en net zoveel als de huidige Macan Turbo heeft. De 0-100-tijd met het optionele Sport Chrono-pakket is 4,3 seconden en de topsnelheid is 272 km/u. De Macan S biedt 380 pk (+26) en noteert een 0-100-tijd van 4,6 seconden. De top is 259 km/u. De viercilinder-Macan biedt 295 pk, goed voor een GTI-achtige 0-100-tijd van 6,2 seconden en een top van 232 km/u. Alle modellen krijgen een automaat en vierwielaandrijving.
Het interieur
De grootste wijziging in het interieur zit tussen de twee voorste inzittenden. De flinke rits knoppen op de middenconsole is vervangen door een aanraakgevoelig paneel. De keuzehendel van de automaat is ook nieuw. Het stuur van de Porsche Macan facelift komt uit de 911. Wie de GTS neemt, krijgt sportstoelen, een koolstofvezel interieurpakket en iets dat Porsche Race-Tex-bekleding noemt.
Wat kost ie?
De Nederlandse prijs van de Macan met een viercilinder is minimaal 101.900 euro. Voor 120.800 euro krijg je de S met twee cilinders extra. De krachtigste Macan is voor nu de GTS, die minimaal 139.300 euro moet opbrengen. Of er nog een krachtigere Macan Turbo komt, is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Als jij ziet wat er levensgevaarlijk is aan deze auto, krijg je een denkbeeldig lintje

De goedkoopste Porsche die je nu kunt kopen is deze nieuwe versie van de Macan

Porsche Macan Turbo review: Hoe rijdt de eerste volledig elektrische Macan?

Porsche Macan Turbo 1e rij-indruk: Hoe rijdt de elektrische Macan?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Ken je Round Up 5 uit 1989 nog? Dit maakt het spel bijzonder

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Wanneer zijn de duurzame synthetische brandstoffen net zo duur als fossiele benzine?

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Gatvderame