
‘Leuk, eh, anders!’ was waarschijnlijk de reactie van broer Cayenne toen de Porsche Macan facelift thuiskwam. De kleinste SUV van Porsche was nooit een moeilijke auto om mooi te vinden, maar de wijzigingen op de GTS zijn toch even wennen. Het is best uitzonderlijk voor Porsche om iets gewaagds te doen op het gebied van design – kijk maar naar de evolutie van de 911 en de Cayman. Kleine stapjes, keer op keer.
De facelift van de Porsche Macan omvat de normale Macan met een viercilindermotor, maar ook de Macan S en GTS die een 2,9-liter V6 hebben. Bij de GTS blijven de spijlen tussen de grille zwart, wat zorgt voor een opvallend smoelwerk. De S en normale Macan krijgen spijlen in dezelfde kleur als de lak van de auto. Achter op alle Macans monteert Porsche een grote diffuser. De kleuren Papaya metallic, Gentiaanblauw metallic en Pythongroen zijn nieuw voor de Macan facelift.
Porsche Macan facelift: meer power
De Porsche Macan GTS haalt nu 440 pk uit zijn V6-motor. Dat is 60 pk meer dan voorheen en net zoveel als de huidige Macan Turbo heeft. De 0-100-tijd met het optionele Sport Chrono-pakket is 4,3 seconden en de topsnelheid is 272 km/u. De Macan S biedt 380 pk (+26) en noteert een 0-100-tijd van 4,6 seconden. De top is 259 km/u. De viercilinder-Macan biedt 295 pk, goed voor een GTI-achtige 0-100-tijd van 6,2 seconden en een top van 232 km/u. Alle modellen krijgen een automaat en vierwielaandrijving.
Het interieur
De grootste wijziging in het interieur zit tussen de twee voorste inzittenden. De flinke rits knoppen op de middenconsole is vervangen door een aanraakgevoelig paneel. De keuzehendel van de automaat is ook nieuw. Het stuur van de Porsche Macan facelift komt uit de 911. Wie de GTS neemt, krijgt sportstoelen, een koolstofvezel interieurpakket en iets dat Porsche Race-Tex-bekleding noemt.
Wat kost ie?
De Nederlandse prijs van de Macan met een viercilinder is minimaal 101.900 euro. Voor 120.800 euro krijg je de S met twee cilinders extra. De krachtigste Macan is voor nu de GTS, die minimaal 139.300 euro moet opbrengen. Of er nog een krachtigere Macan Turbo komt, is nog niet bekend.
Eén reactie op “Porsche Macan facelift is even wennen”
Laat een antwoord achter aan Miguel Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Als jij ziet wat er levensgevaarlijk is aan deze auto, krijg je een denkbeeldig lintje

De goedkoopste Porsche die je nu kunt kopen is deze nieuwe versie van de Macan

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

De Skoda Enyaq Cargo is de perfecte tweezitter voor de Nederlandse binnensteden

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Zo bijzonder zuinig is een Skoda Kodiaq met een dieselmotor tegenwoordig

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hoe kunnen zoveel mensen zo’n dure nieuwe auto betalen? Dit zijn de verschillende opties

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

Gatvderame