Porsche Macan facelift is even wennen

Zwarte lippenstift voor de Macan

Foto('s): PorscheVoorkant Porsche Macan GTS Facelift
Foto('s): PorscheAchterkant Porsche Macan S Fa
Foto('s): PorschePorsche Macan S Facelift
Foto('s): PorschePorsche Macan facelift GTS en S
Foto('s): PorscheInterieur Porsche Macan GTS Facelift
Foto('s): PorscheAchterkant Porsche Macan GTS Facelift
Foto('s): PorschePorsche Macan S Facelift
Foto('s): PorschePorsche Macan facelift GTS
Foto('s): PorschePorsche Macan S Facelift zijkant
Voorkant Porsche Macan GTS Facelift
Achterkant Porsche Macan S Fa
Porsche Macan S Facelift
Porsche Macan facelift GTS en S
Interieur Porsche Macan GTS Facelift
Achterkant Porsche Macan GTS Facelift
Porsche Macan S Facelift
Porsche Macan facelift GTS
Porsche Macan S Facelift zijkant

‘Leuk, eh, anders!’ was waarschijnlijk de reactie van broer Cayenne toen de Porsche Macan facelift thuiskwam. De kleinste SUV van Porsche was nooit een moeilijke auto om mooi te vinden, maar de wijzigingen op de GTS zijn toch even wennen. Het is best uitzonderlijk voor Porsche om iets gewaagds te doen op het gebied van design – kijk maar naar de evolutie van de 911 en de Cayman. Kleine stapjes, keer op keer.

De facelift van de Porsche Macan omvat de normale Macan met een viercilindermotor, maar ook de Macan S en GTS die een 2,9-liter V6 hebben. Bij de GTS blijven de spijlen tussen de grille zwart, wat zorgt voor een opvallend smoelwerk. De S en normale Macan krijgen spijlen in dezelfde kleur als de lak van de auto. Achter op alle Macans monteert Porsche een grote diffuser. De kleuren Papaya metallic, Gentiaanblauw metallic en Pythongroen zijn nieuw voor de Macan facelift.

Porsche Macan facelift: meer power

De Porsche Macan GTS haalt nu 440 pk uit zijn V6-motor. Dat is 60 pk meer dan voorheen en net zoveel als de huidige Macan Turbo heeft. De 0-100-tijd met het optionele Sport Chrono-pakket is 4,3 seconden en de topsnelheid is 272 km/u. De Macan S biedt 380 pk (+26) en noteert een 0-100-tijd van 4,6 seconden. De top is 259 km/u. De viercilinder-Macan biedt 295 pk, goed voor een GTI-achtige 0-100-tijd van 6,2 seconden en een top van 232 km/u. Alle modellen krijgen een automaat en vierwielaandrijving.

Het interieur

De grootste wijziging in het interieur zit tussen de twee voorste inzittenden. De flinke rits knoppen op de middenconsole is vervangen door een aanraakgevoelig paneel. De keuzehendel van de automaat is ook nieuw. Het stuur van de Porsche Macan facelift komt uit de 911. Wie de GTS neemt, krijgt sportstoelen, een koolstofvezel interieurpakket en iets dat Porsche Race-Tex-bekleding noemt.

Wat kost ie?

De Nederlandse prijs van de Macan met een viercilinder is minimaal 101.900 euro. Voor 120.800 euro krijg je de S met twee cilinders extra. De krachtigste Macan is voor nu de GTS, die minimaal 139.300 euro moet opbrengen. Of er nog een krachtigere Macan Turbo komt, is nog niet bekend.

Reacties
  1. Miguel zegt op 20 juli 2021 om 18:26:

    Gatvderame

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken