Zodra een tuner met een model aan de gang gaat, worden de fabrieksversies qua vermogen, prestaties en uiterlijk slechts slappe aftreksels die nog het best het vergelijk met een uiterst burgerlijke Opel Astra aan kunnen gaan.
 
Zo ook voor de Porsche Panamera? Ja, ook voor de limousine van het sportwagenmerk. Gemballa meldt zich als eerste. Op alle denkbare terreinen is de vierdeurs door de molen gegaan.
 
Nog niet helemaal klaar is de V8 turbomotor die wordt opgezweept tot 750 pk. En dat betekent een niet geringe winst van 50 procent! Verder worden diverse carrosseriedelen vervangen door carbon. Gemballa geeft de Panamera extra ballen met dikkere bumpers, andere spatborden, skirts en een diffuser.
 
De handige jongens van de tuner hebben de software van het PASM onderstel zelf gewijzigd waardoor de gigant in rijstand nog eens 40 mm lager ligt. De remschijven zijn groter, voor met zes zuigers en achter met vier en de auto staat natuurlijk niet op z’n lullige standaard wielen, maar serieuze 22 inch exemplaren.
 

Reacties