
TopGear reed zojuist de Porsche Panamera GTS. In het juninummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.
Testobject: Porsche Panamera
Uitvoering: GTS
Locatie: Nederland
Weersomstandigheden: vochtig, kil, lekker lenteweer dus
Wat reden we?
Porsches vierdeurs knaller met extra laag onderstel en alcantara, de Panamera GTS.
Beviel het?
Ja, hoewel het toevoegen van een GTS-uitvoering voor ons een beetje als een kunstgreep voelt – de Panamera is immers behoorlijk groot en zwaar, dus écht scherp wordt ie nooit. De besturing is licht en de vering (in alle standen) toch niet extreem stevig, maar misschien juist daardoor is dit een ideale snelwegverslinder.
Nog bijzonderheden?
In Sport Plus-modus viert de versnellingsbak z’n eigen feestje, waar je maar wat graag bij wilt zijn. Harde klappen, bizar vroeg terugschakelen voor zo veel mogelijk herrie; het is lachen geblazen. Over herrie gesproken: wat klinkt die V8 ge-wel-dig als je de sportuitlaat open hebt gezet en eens goed gas geeft. Hij brult en rochelt het uit, en dat gaat nooit vervelen.
Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
De Panamera GTS is nu te koop en kost in de basis de lieve som van 156.099 euro.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
Echt hardcore is deze Panamera niet, ook al doen die letters ‘GTS’ dat wellicht vermoeden. Wat ie wel is, is ruim, comfortabel en vreselijk snel; en dat met een sportiever randje dan andere Panamera’s. Prima dus.
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Porsche Panamera (970) na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nu ook verstandige V6 voor nieuwe plug-in hybrides Porsche Panamera

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

In Nederland wordt tanken binnenkort een stuk goedkoper, maar waarom?

Pre-order nu: TopGear Supercars 2025 (Collector’s Edition)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

In Nederland kopen we meer EV’s, maar Tesla’s laten we liggen

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken
