
TopGear reed zojuist de Porsche Panamera GTS. In het juninummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.
Testobject: Porsche Panamera
Uitvoering: GTS
Locatie: Nederland
Weersomstandigheden: vochtig, kil, lekker lenteweer dus
Wat reden we?
Porsches vierdeurs knaller met extra laag onderstel en alcantara, de Panamera GTS.
Beviel het?
Ja, hoewel het toevoegen van een GTS-uitvoering voor ons een beetje als een kunstgreep voelt – de Panamera is immers behoorlijk groot en zwaar, dus écht scherp wordt ie nooit. De besturing is licht en de vering (in alle standen) toch niet extreem stevig, maar misschien juist daardoor is dit een ideale snelwegverslinder.
Nog bijzonderheden?
In Sport Plus-modus viert de versnellingsbak z’n eigen feestje, waar je maar wat graag bij wilt zijn. Harde klappen, bizar vroeg terugschakelen voor zo veel mogelijk herrie; het is lachen geblazen. Over herrie gesproken: wat klinkt die V8 ge-wel-dig als je de sportuitlaat open hebt gezet en eens goed gas geeft. Hij brult en rochelt het uit, en dat gaat nooit vervelen.
Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
De Panamera GTS is nu te koop en kost in de basis de lieve som van 156.099 euro.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
Echt hardcore is deze Panamera niet, ook al doen die letters ‘GTS’ dat wellicht vermoeden. Wat ie wel is, is ruim, comfortabel en vreselijk snel; en dat met een sportiever randje dan andere Panamera’s. Prima dus.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Porsche Panamera (970) na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nu ook verstandige V6 voor nieuwe plug-in hybrides Porsche Panamera

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Het Nederlandse leger krijgt de opvolger van de beroemde Humvee

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Heb je een 0 in je kenteken? Dan kun je in dit buurland (misschien) geen boete krijgen

De nieuwe Ferrari 296 Speciale is lichter, sterker, ruiger (en waarschijnlijk duurder)
