
TopGear reed zojuist de Porsche Panamera GTS. In het juninummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.
Testobject: Porsche Panamera
Uitvoering: GTS
Locatie: Nederland
Weersomstandigheden: vochtig, kil, lekker lenteweer dus
Wat reden we?
Porsches vierdeurs knaller met extra laag onderstel en alcantara, de Panamera GTS.
Beviel het?
Ja, hoewel het toevoegen van een GTS-uitvoering voor ons een beetje als een kunstgreep voelt – de Panamera is immers behoorlijk groot en zwaar, dus écht scherp wordt ie nooit. De besturing is licht en de vering (in alle standen) toch niet extreem stevig, maar misschien juist daardoor is dit een ideale snelwegverslinder.
Nog bijzonderheden?
In Sport Plus-modus viert de versnellingsbak z’n eigen feestje, waar je maar wat graag bij wilt zijn. Harde klappen, bizar vroeg terugschakelen voor zo veel mogelijk herrie; het is lachen geblazen. Over herrie gesproken: wat klinkt die V8 ge-wel-dig als je de sportuitlaat open hebt gezet en eens goed gas geeft. Hij brult en rochelt het uit, en dat gaat nooit vervelen.
Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
De Panamera GTS is nu te koop en kost in de basis de lieve som van 156.099 euro.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
Echt hardcore is deze Panamera niet, ook al doen die letters ‘GTS’ dat wellicht vermoeden. Wat ie wel is, is ruim, comfortabel en vreselijk snel; en dat met een sportiever randje dan andere Panamera’s. Prima dus.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nu ook verstandige V6 voor nieuwe plug-in hybrides Porsche Panamera

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Porsche presenteert binnenkort een compleet nieuwe Panamera: dit is wat we nu al weten

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

De Rolls-Royce Ghost facelift is op verzoek van klanten nog duurder geworden

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Een Audi A8 met W12-motor kun je nu voor een schijntje kopen

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Zie jij van welke populaire auto de koplampen van deze bus komen?

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Onderhoud aan de auto in Nederland kan binnenkort wel eens erg duur worden

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Reacties