
TopGear reed zojuist de Porsche Panamera GTS. In het juninummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.
Testobject: Porsche Panamera
Uitvoering: GTS
Locatie: Nederland
Weersomstandigheden: vochtig, kil, lekker lenteweer dus
Wat reden we?
Porsches vierdeurs knaller met extra laag onderstel en alcantara, de Panamera GTS.
Beviel het?
Ja, hoewel het toevoegen van een GTS-uitvoering voor ons een beetje als een kunstgreep voelt – de Panamera is immers behoorlijk groot en zwaar, dus écht scherp wordt ie nooit. De besturing is licht en de vering (in alle standen) toch niet extreem stevig, maar misschien juist daardoor is dit een ideale snelwegverslinder.
Nog bijzonderheden?
In Sport Plus-modus viert de versnellingsbak z’n eigen feestje, waar je maar wat graag bij wilt zijn. Harde klappen, bizar vroeg terugschakelen voor zo veel mogelijk herrie; het is lachen geblazen. Over herrie gesproken: wat klinkt die V8 ge-wel-dig als je de sportuitlaat open hebt gezet en eens goed gas geeft. Hij brult en rochelt het uit, en dat gaat nooit vervelen.
Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
De Panamera GTS is nu te koop en kost in de basis de lieve som van 156.099 euro.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
Echt hardcore is deze Panamera niet, ook al doen die letters ‘GTS’ dat wellicht vermoeden. Wat ie wel is, is ruim, comfortabel en vreselijk snel; en dat met een sportiever randje dan andere Panamera’s. Prima dus.
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Porsche Panamera (970) na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nu ook verstandige V6 voor nieuwe plug-in hybrides Porsche Panamera

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?
