TopGear reed zojuist de Porsche Panamera GTS. In het juninummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.

Testobject: Porsche Panamera
Uitvoering: GTS
Locatie: Nederland
Weersomstandigheden: vochtig, kil, lekker lenteweer dus

Wat reden we?
Porsches vierdeurs knaller met extra laag onderstel en alcantara, de Panamera GTS.

Beviel het?
Ja, hoewel het toevoegen van een GTS-uitvoering voor ons een beetje als een kunstgreep voelt – de Panamera is immers behoorlijk groot en zwaar, dus écht scherp wordt ie nooit. De besturing is licht en de vering (in alle standen) toch niet extreem stevig, maar misschien juist daardoor is dit een ideale snelwegverslinder.

Nog bijzonderheden?
In Sport Plus-modus viert de versnellingsbak z’n eigen feestje, waar je maar wat graag bij wilt zijn. Harde klappen, bizar vroeg terugschakelen voor zo veel mogelijk herrie; het is lachen geblazen. Over herrie gesproken: wat klinkt die V8 ge-wel-dig als je de sportuitlaat open hebt gezet en eens goed gas geeft. Hij brult en rochelt het uit, en dat gaat nooit vervelen.

Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
De Panamera GTS is nu te koop en kost in de basis de lieve som van 156.099 euro.

Kom maar door met het eindoordeel dan!
Echt hardcore is deze Panamera niet, ook al doen die letters ‘GTS’ dat wellicht vermoeden. Wat ie wel is, is ruim, comfortabel en vreselijk snel; en dat met een sportiever randje dan andere Panamera’s. Prima dus.

Reacties