
In juli konden we het nieuwe vlaggenschip van Audi al aanschouwen. Toen hoorden we echter nog niks over de prijs van deze grofgebekte A8. Nu kun je bestelling plaatsen, dus is het wel zo handig dat de kosten van de nieuwe Audi A8 gecommuniceerd worden.
In het begin heb je enkel de keuze uit één benzine- (340 pk) en één dieselmotor (286 pk). Voor de 3,0-liter TFSI met de naam Audi A8 55 TFSI beginnen de prijzen bij 107.385 euro. De 3.0 TDI met de naam Audi A8 50 TDI is met 105.185 euro iets goedkoper dan de benzinevariant. Standaard krijg je die toffe led-achterlichten (en vóór ook, trouwens), Audi Virtual Cockpit en een automaat.
En als zelfs dat niet genoeg is?
Als de luxe in de normale A8 nog niet genoeg is, kun je 3.200 euro bijleggen voor de Audi A8 L. Hierbij krijg je twee aparte stoelen achterin. Deze zijn elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en bieden extra comfort voor de vermoeide directeur die tussen twee meetings in zit. Verder krijg je een complete kudde koeien aan leer in de Audi en wordt je zowel in de voor- en achterstoelen gemasseerd.
De nieuwe Audi A8 is nu te bestellen. Je moet nog wel even geduld hebben, want de A8 wordt pas eind november in Nederland geleverd. Later zullen ook andere motoren leverbaar worden. Als je liever een 4.0 TDI of TSI moet je nog even iets langer wachten. Ga je liever voor de absolute topversie – de 6,0-liter W12 – of de S8, dan moet je je huidige A8 nog maar een APK-beurtje geven. Deze laten namelijk nog een stuk langer op zich wachten.
Meer van TopGear


Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Een Audi A8 met W12-motor kun je nu voor een schijntje kopen

VIDEO: Kijk hoe de ‘mysterieuze’ nieuwe gepantserde Audi’s van justitie in actie komen

Kenners zullen gelijk zien wat er fout is met deze Audi A8 (maar ze hebben ongelijk)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro
