Leuk nieuws voor als je net wat centjes tekort kwam voor een Model 3 en zeer vervelend nieuws als je net van je eigen geld een auto bij Elon Musk hebt geshopt: Tesla verlaagt de prijzen van de Model 3 doodleuk nog een keer. Dit keer zakt de prijs met 3.000 euro, waardoor de auto inmiddels 10.000 euro goedkoper is dan vorig jaar.

De 325 pk sterke Tesla Model 3 met achterwielaandrijving en net geen 500 kilometer actieradius kost nu 41.990 euro. Daarmee is ie 3.000 euro goedkoper dan de nieuwe Hyundai Ioniq 6. Ook is hij iets goedkoper dan bijvoorbeeld een Cupra Born en zelfs 10.000 euro goedkoper dan een Polestar 2. En vergeet niet dat je nog 2.950 euro subsidie krijgt van de overheid als particulier.

Waarom verlaagt Tesla de prijs van de Model 3?

Tesla geeft geen verklaring over de prijsverlaging. Sterker nog: ze verlagen de prijzen stilzwijgend zonder er een bericht over uit te sturen. We zijn wel benieuwd naar de winstmarges die Tesla nu nog heeft. Maken ze verlies op de Model 3 met als doel om de concurrentie de markt uit te drukken? Of kunnen ze de auto inmiddels voor een gunstige prijs bouwen?

We zijn ook benieuwd of de vernieuwde versie van de Tesla Model 3 deze verlaagde prijzen zal hanteren, of dat deze lage prijzen de ‘oude’ versie nog een boost moeten geven. Gisteren verscheen de eerste foto van de nieuwe neus op het internet. Wanneer de vernieuwde Model 3 in Nederland arriveert, welke specificaties de facelift heeft en wat ie dus gaat kosten, is niet bekend.

9 reacties op “Tesla verlaagt prijs weer: Model 3 is nu 10.000 euro goedkoper dan vorig jaar”

  1. Twitter is bleeding money and Musk has put up Tesla cashflow to secure his loans. Therefore he needs to get cash in – and quickly. As Tesla has been surpassed commercially in many of their early boom markets, such as NL (hefty declines YoY from 2019), the only way to achieve this is by dramatically cutting prices. This indeed cripples their once famous margins.

    • En ondertussen maakt Tesla nog steeds miljarden nettowinst. En dat is, lieve kijkbuiskinderen, meer dan alle andere doen.

      Ze zitten daarbij ook op 20 miljard aan cash waar de anderen alleen maar gigantische schulden hebben.

      • Inderdaad, ze hebben marge waar anderen verlies maken op EV’s.

        De chinezen komen nu met hun modellen en zetten net als Tesla de traditionele merken geheel buitenspel.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *