
Kijk: de nieuwe Range Rover! Twee dingen vallen meteen helemaal niet op: 1) dat hij nieuw is en 2) dat hij werkelijk ongelooflijk is afgevallen.
Om met dat laatste te beginnen: de nieuwe Range Rover zou elk tv-programma over ‘een wandelende hamburger- en chips-stortkoker die dankzij een semi-moorddadig bootcampregime in een strakke Adonis verandert’ met glans winnen. Maar liefst 420 kilo ging eraf (39 procent!), vooral omdat zo’n beetje alles wat staal was, nu van aluminium gemaakt wordt. Eat that!
Uiterlijk veranderde er feitelijk maar weinig: hoewel dus geen plaatdeel hetzelfde is, zul je vooral de koplamp- en achterlichtunits moeten bekijken om te zien dat het hier om een totaal nieuwe auto gaat. Niet zo gek: een Range Rover is een Range Rover is een Range Rover, en dat moet natuurlijk vooral zo blijven. Wie iets hips wil, kan tegenwoordig natuurlijk gewoon in de showroomhoek gaan kijken waar de Evoques staan opgesteld.
De door het veel lagere gewicht al sterk toegenomen terreinwaardigheid moet nog verder verbeteren door de nieuwste versie van Terrain Response – de elektronica die voor elke soort ondergrond de beste afstelling van het onderstel kiest. Dat systeem was wat ons betreft al briljant, dus we zijn benieuwd. Daarnaast moet de nieuwe Range Rover door isolatie van voor- en zijruiten nog stiller zijn dan zijn voorganger, en dankzij de nieuwe wielophanging ook nog eens comfortabeler.
Veel meer details over de techniek zijn nog niet voorhanden; die volgen begin september, kort voor de officiële introductie op de Salon van Parijs. Qua motorisering houdt Land Rover het vooralsnog op ‘verfijnde V6- en V8-diesels en een V8-benzinemotor’. We houden je op de hoogte.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

De volgende Range Rover is vol-elektrisch en krijgt evenveel vermogen als de V8-versie

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

Hoe goed is de eerste Range Rover nog in vergelijking met de nieuwste?

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Mag je eigenlijk blijven rijden als het oranje motorlampje brandt? En wat betekent het?

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera
