
Heb jij een onverklaarbare liefde voor onnoemelijk lange modelnamen, zoals die van de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo? Ga dan even zitten – we hebben er weer eentje voor je. Aanschouw de Land Rover Range Rover Sport SVR Edition Pace Car door Kahn Design. Motorisch verandert er niets aan de V8 met 575 pk. Je koopt ‘m om z’n buitenkant. En z’n naam.
De bodykit bestaat uit acht delen: een nieuwe grille, bredere wielkasten, een voorbumper, een splitter, een achterspoiler, een paneel op de achterklep, een achterbumper en 23-inch Pace Car-wielen. Een opgevoerde naaimachine raasde door het interieur om een reptielenpatroon op de stoelen en armleuning aan te brengen. Er was geen plek op de hoofdsteunen voor de volledige naam. Jammer.
Wat kost de Range Rover Sport SVR Edition Pace Car?
Kahn Design bouwt Range Rover Sport SVR Edition Pace Cars voor de prijs van omgerekend 159.000 euro per stuk. Let wel: dat is voordat de Nederlandse Belastingdienst een graai in je portemonnee komt doen. Een instap-SVR kost hier al 216.780 euro. Ga maar rekenen – de AED staat klaar.
Meer van TopGear


Range Rover Sport SV review: Hoe rijdt de SUV met de V8-motor uit de BMW M5?

Range Rover Sport P510e review: Hoe gaat offroaden zonder benzinemotor?

Range Rover Sport SE vs Porsche Cayenne E-Hybrid review: Welke hybride SUV’s is de beste?

Range Rover Sport D300 SE review: Is een performance diesel-SUV nog wel van deze tijd?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

Defender 110 Hardtop is je woeste bestelbus

Kahn Design looft beloning uit als Engeland het WK wint

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Ondanks 272 pk extra zijn de remmetjes op de 911 Turbo S van Manhart helemaal standaard

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Ondanks 272 pk extra zijn de remmetjes op de 911 Turbo S van Manhart helemaal standaard

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter
