
De Range Rover Sport gaat ongemerkt ook al weer wat jaartjes mee. Al in 2013 introduceerde Land Rover de tweede generatie van de Sport. Dat betekent dat we langzaamaan richting het einde van deze levenscyclus gaan, en dat betekent weer dat er speciale uitvoeringen aankomen. Dit is de Range Rover Sport SVR Ultimate Edition, een extra dik aangeklede versie van de toch al niet zo schamele SVR.
Specificaties
De Range Rover Sport SVR Ultimate Edition haalt net als de reguliere SVR 575 pk uit een 5.0 V8 met supercharger. Goed voor een 0-100-tijd van 4,5 seconden en een top van 283 km/u. Wat deze editie zo speciaal maakt zijn de twee nieuwe kleuren Maya Blue Gloss en Marl Grey Gloss, die alleen op deze auto leverbaar zijn. Ook is er nog een zwarte kleur leverbaar, maar die is niet exclusief voor deze auto.
De details van de Range Rover Sport SVR Ultimate Edition
De letters op de neus en op de bips zijn afgewerkt in de kleur Fuji-wit, net als een deel van de ventilatieopeningen op de spatborden vóór. De wielen zijn formaatje 22 inch en zijn net als de remklauwen hoogglans zwart uitgevoerd. Andere onderdelen op de auto, zoals de spiegelkappen, zijn ook hoogglans zwart. Het interieur is wit met zwart en door het interieur vind je ook badges die aangeven dat het hier gaat om de Ultimate Edition. De prijs is nog niet bekend.
Meer van TopGear


Range Rover Sport SV review: Hoe rijdt de SUV met de V8-motor uit de BMW M5?

Range Rover Sport P510e review: Hoe gaat offroaden zonder benzinemotor?

Range Rover Sport SE vs Porsche Cayenne E-Hybrid review: Welke hybride SUV’s is de beste?

Range Rover Sport D300 SE review: Is een performance diesel-SUV nog wel van deze tijd?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Dit type autoband ziet er cool uit, maar is altijd gevaarlijk (zelfs de duurdere merken)

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt
