
Tenzij je bijvoorbeeld een uitzonderlijk lange giraffe bent, of Jeremy Clarkson, is het onwaarschijnlijk dat je de achterbank van de standaard Range Rover als krap zult betitelen. Mocht je toch wat meer ruimte wensen in je luxe 4×4, verkneukel je dan: Land Rover heeft zojuist de langwerpige doeken van een extra grote RR getrokken.
In deze versie met grotere wielbasis (totale lengte: 5,2 meter) vind je 14 centimeter extra beenruimte achterin. Er is standaard een driezits achterbank, maar natuurlijk kun je ook kiezen voor de weelderige 'Executive Class' losse achterstoelen, zoals het een captain of industry betaamt. In deze fauteuils kun je verder achterover leunen dan in de standaard RR: tot 17 graden, in plaats van 9 graden. Een zevenzits optie is er niet; wil je hordes kinderen vervoeren, dan neem je maar een Range Rover Sport.
De verlengde Range Rover wordt enkel geleverd in de uitvoeringen Vogue en Autobiography. Motorisch valt er te kiezen uit de TDV8, SDV8 en V8 Supercharged; later volgt ook een Hybrid-versie. Vanaf maart 2014 staat de auto bij de dealers.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

De volgende Range Rover is vol-elektrisch en krijgt evenveel vermogen als de V8-versie

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro

Automerk legt uit welke (simpele) fout veel mensen in de zomer maken met hun airco
