
Tenzij je bijvoorbeeld een uitzonderlijk lange giraffe bent, of Jeremy Clarkson, is het onwaarschijnlijk dat je de achterbank van de standaard Range Rover als krap zult betitelen. Mocht je toch wat meer ruimte wensen in je luxe 4×4, verkneukel je dan: Land Rover heeft zojuist de langwerpige doeken van een extra grote RR getrokken.
In deze versie met grotere wielbasis (totale lengte: 5,2 meter) vind je 14 centimeter extra beenruimte achterin. Er is standaard een driezits achterbank, maar natuurlijk kun je ook kiezen voor de weelderige 'Executive Class' losse achterstoelen, zoals het een captain of industry betaamt. In deze fauteuils kun je verder achterover leunen dan in de standaard RR: tot 17 graden, in plaats van 9 graden. Een zevenzits optie is er niet; wil je hordes kinderen vervoeren, dan neem je maar een Range Rover Sport.
De verlengde Range Rover wordt enkel geleverd in de uitvoeringen Vogue en Autobiography. Motorisch valt er te kiezen uit de TDV8, SDV8 en V8 Supercharged; later volgt ook een Hybrid-versie. Vanaf maart 2014 staat de auto bij de dealers.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

De volgende Range Rover is vol-elektrisch en krijgt evenveel vermogen als de V8-versie

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie
