In Europa heeft de Clio een stevige positie in het compacte segment. Ook al komt die rol in ons land niet helemaal uit de verf, het is Renault er alles aan gelegen het model concurrerend te houden. Dus staat er vandaag in Brussel een Clio 1.5 dCi met een CO2-uitstoot van 98 g/km.
 
Daar hebben we in Nederland niet zoveel aan, omdat deze uitstoot net teveel is voor BPM-vrijstelling en 14 procent bijtelling. Anders had Renault een ijzersterke concurrent voor de VW Polo Bluemotion gehad.
 
De bekende dieselmotor heeft een aangepast motormanagement, er worden andere oliesoorten gebruikt en door diverse ingrepen wordt de stroomlijn van de Clio verbeterd (o.m. gladdere onderkant). Natuurlijk worden ook lage rolweerstand banden toegepast. De nieuwe Renault Clio dCi 85 eco2 levert 85 pk, haalt een top van 176 km/u en sprint in 12,7 seconden naar de 100 km/u (leverbaar vanaf maart).

Reacties