
Aanschouw de Renault Twingo-facelift. Nog altijd schattig en nu met C-vormige dagrijverlichting, nieuwe bumpers en een onderstel dat 10 millimeter lager bij de grond ligt. De bekerhouder is nu verstelbaar waardoor je je smartphone beter kwijt kunt. Het Easy Link-infotainmentsysteem is vernieuwd en werkt samen met Apple CarPlay en Android Auto. Verder focuste Renault zich voor de facelift op de details. Alles zou net wat hoogwaardiger aanvoelen of een tikkeltje beter werken.
Wat is er bijzonder aan de Renault Twingo Facelift?
Wat is er niet bijzonder aan de Renault Twingo? De eerste generatie werd gebouwd onder het motto ‘het grootste risico is het nemen van geen risico’s’. Van het koddige ding verkocht het merk onverwachts 2,6 miljoen exemplaren en hij bleef 19 jaar in productie. De tweede generatie vergeten we maar even snel.
De derde generatie, waar de Renault Twingo-facelift onder valt, is zonder twijfel het vreemdste stadsautootje die je nu kunt kopen. De motor ligt achterin, net als bij Porsche, en hij deelt zijn techniek met Smart. De draaicirkel is een knuffelbare 8,60 meter en door de korte motorkap kun je een lengte van 2,31 meter kwijt als je de achterbank plat legt. Oh, en hij heeft achterwielaandrijving.
Renault Twingo-facelift: specificaties
Je kunt kiezen uit drie benzineversies. Het vermogen van de turboloze SCe 75-driecilinder verklappen we niet (raad eens), maar we kunnen vertellen dat ie 92 Nm koppel heeft. De TCe 95-motor is tevens een driecilinder, maar dan met een turbo. De 95 pk en 135 Nm koppel gaan via een handgeschakelde vijfbak óf via een zestrapsautomaat (+5 pk) naar de achterwielen. Topsnelheden en acceleratietijden zijn niet het vermelden waard.
Renault Twingo: de alternatieven
De meest voor de hand liggende tegenhanger was de Smart ForFour. Dat is, totdat Smart besloot dat benzinemotor bah waren en volledig elektrisch verderging. Een andere A-segmenter met dezelfde motorconfiguratie als een Porsche is er dus niet meer. Uiteraard heb je keuze te over in het segment. Neem bijvoorbeeld een VW Up of een Kia Picanto. De prijzen van de Renault Twingo-facelift volgen later.
Eén reactie op “Renault Twingo-facelift brengt betere bekerhouders”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Renault brengt de Twingo terug als goedkope elektrische auto

Waarom sloegen we elkaar vroeger bij het zien van een Twingo of een gele auto?

Renault Twingo vliegt de bocht uit bij Schiphol

Renault Zoe (2020) vs Renault Twingo (1994)

Renault Twingo Electric Série Limitée Vibes

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Nu nog een dakloze variant!