Een V8 in een Renault Twingo, ja hoor, geen enkel probleem voor de Franse motorfietsbouwer Lazareth. In 2009 kon dat gewoon nog. De achtcilinder moest wel achterin zitten, want voor een 3,5-liter Range Rover V8 is geen plaats tussen de voorwielen. De 200 pk gaat dan ook naar de achterwielen.
De makers noemen hem de Twingo V8 Trophy. De uitstraling is gelijk aan een Clio V6 of misschien nog liever de aloude Renault 5 Turbo. We hoeven natuurlijk niet uit te leggen dat als je een V8 (hoe klein ook) in zo’n compacte auto legt, de prestaties indrukwekkend zijn. De spoorbreedte voor en achter groeide enorm. Achterin bouwde Lazareth een nieuw subframe om de V8 te herbergen. De achterbanden zijn 320 millimeter breed. Bizar.
We hebben geen idee waar de monsterlijke creatie zich nu bevindt. Hopelijk veilig in de opslag van Lazareth. Of op iemands oprit met de taak als dagelijks vervoer te dienen.
Reacties