
Een V8 in een Renault Twingo, ja hoor, geen enkel probleem voor de Franse motorfietsbouwer Lazareth. In 2009 kon dat gewoon nog. De achtcilinder moest wel achterin zitten, want voor een 3,5-liter Range Rover V8 is geen plaats tussen de voorwielen. De 200 pk gaat dan ook naar de achterwielen.
De makers noemen hem de Twingo V8 Trophy. De uitstraling is gelijk aan een Clio V6 of misschien nog liever de aloude Renault 5 Turbo. We hoeven natuurlijk niet uit te leggen dat als je een V8 (hoe klein ook) in zo’n compacte auto legt, de prestaties indrukwekkend zijn. De spoorbreedte voor en achter groeide enorm. Achterin bouwde Lazareth een nieuw subframe om de V8 te herbergen. De achterbanden zijn 320 millimeter breed. Bizar.
We hebben geen idee waar de monsterlijke creatie zich nu bevindt. Hopelijk veilig in de opslag van Lazareth. Of op iemands oprit met de taak als dagelijks vervoer te dienen.
Meer van TopGear


Renault brengt de Twingo terug als goedkope elektrische auto

Waarom sloegen we elkaar vroeger bij het zien van een Twingo of een gele auto?

Renault Twingo vliegt de bocht uit bij Schiphol

Renault Zoe (2020) vs Renault Twingo (1994)

Renault Twingo Electric Série Limitée Vibes

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Doorbraak: wetenschappers ontdekken manier om voor 170.000 jaar aan waterstof uit de grond te halen

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4
