
Een V8 in een Renault Twingo, ja hoor, geen enkel probleem voor de Franse motorfietsbouwer Lazareth. In 2009 kon dat gewoon nog. De achtcilinder moest wel achterin zitten, want voor een 3,5-liter Range Rover V8 is geen plaats tussen de voorwielen. De 200 pk gaat dan ook naar de achterwielen.
De makers noemen hem de Twingo V8 Trophy. De uitstraling is gelijk aan een Clio V6 of misschien nog liever de aloude Renault 5 Turbo. We hoeven natuurlijk niet uit te leggen dat als je een V8 (hoe klein ook) in zo’n compacte auto legt, de prestaties indrukwekkend zijn. De spoorbreedte voor en achter groeide enorm. Achterin bouwde Lazareth een nieuw subframe om de V8 te herbergen. De achterbanden zijn 320 millimeter breed. Bizar.
We hebben geen idee waar de monsterlijke creatie zich nu bevindt. Hopelijk veilig in de opslag van Lazareth. Of op iemands oprit met de taak als dagelijks vervoer te dienen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Renault brengt de Twingo terug als goedkope elektrische auto

Waarom sloegen we elkaar vroeger bij het zien van een Twingo of een gele auto?

Renault Twingo vliegt de bocht uit bij Schiphol

Renault Zoe (2020) vs Renault Twingo (1994)

Renault Twingo Electric Série Limitée Vibes

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Schrik niet als je hoort hoe duur een beetje diefstalschade is aan een Audi RS 6 van Abt

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Waarom er soms (echt) dieselstroom uit de Nederlandse laadpalen komt

Volkswagen Tera is de nieuwste crossover, onder de T-Cross
