
Een V8 in een Renault Twingo, ja hoor, geen enkel probleem voor de Franse motorfietsbouwer Lazareth. In 2009 kon dat gewoon nog. De achtcilinder moest wel achterin zitten, want voor een 3,5-liter Range Rover V8 is geen plaats tussen de voorwielen. De 200 pk gaat dan ook naar de achterwielen.
De makers noemen hem de Twingo V8 Trophy. De uitstraling is gelijk aan een Clio V6 of misschien nog liever de aloude Renault 5 Turbo. We hoeven natuurlijk niet uit te leggen dat als je een V8 (hoe klein ook) in zo’n compacte auto legt, de prestaties indrukwekkend zijn. De spoorbreedte voor en achter groeide enorm. Achterin bouwde Lazareth een nieuw subframe om de V8 te herbergen. De achterbanden zijn 320 millimeter breed. Bizar.
We hebben geen idee waar de monsterlijke creatie zich nu bevindt. Hopelijk veilig in de opslag van Lazareth. Of op iemands oprit met de taak als dagelijks vervoer te dienen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Renault brengt de Twingo terug als goedkope elektrische auto

Waarom sloegen we elkaar vroeger bij het zien van een Twingo of een gele auto?

Renault Twingo vliegt de bocht uit bij Schiphol

Renault Zoe (2020) vs Renault Twingo (1994)

Renault Twingo Electric Série Limitée Vibes

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)
