
Rimac ziet zwart voor de ogen, want één beuk is niet genoeg. Vijf keer moeten onze arme oogjes toezien hoe een Rimac C_Two van zo’n 1,6 miljoen euro tegen een betonnen muur wordt gelanceerd. Het maakt deel uit van het homologatieproces van de C_Two dat ervoor moet zorgen dat hij wereldwijd veilig en straatlegaal verkocht kan worden.
‘Om zeker te weten dat de auto functioneert zoals we verwachten, moeten de fysieke tests perfect overeenkomen met de simulaties’, legt Rimac uit. Het crashtesten is een klein onderdeel van een veel groter proces, waar bijvoorbeeld losse componenten en volledige prototypes getest worden.
En dan komt de knal. Zeker, het is nooit fijn om zo’n pareltje in honderdduizend stukjes te zien opgaan. Dus laten we het even positief houden en het hebben over de goede dingen aan de Rimac C_Two.
De verbazingwekkende prestaties van de C underscore twee in het Engels
Om te beginnen is zijn topsnelheid 415 km/u. Die heeft hij te danken aan vier elektromotoren die gezamenlijk ruim 1.900 pk en 2.300 Nm produceren. De voorwielen krijgen één versnelling en elk achterwiel krijgt een eigen tweetraps automaat.
Rimac beweert dat je 0 naar 100 km/u doet in 1,97 seconden, een kwartmijl in 9,1 seconden en 0 naar 300 km/u in 11,8 seconden. Dat is niet snel, dat is niet bloedsnel, dat is angstaanjagend gruwelijk verschrikkelijk vreselijk snel. Er is een overvloed aan aerodynamica en elektronica aanwezig om ervoor te zorgen dat hij ook listige bochtjes de baas is. Nog meer te weten komen over deze fabelachtige Rimac?
Rimac C_Two crashtest (Skippen naar 5:00 voor het echte werk)
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

De Rimac Nevera R is simpelweg de snelst accelererende auto voor de openbare weg ooit

Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
