
Doorgaans bestempelen we getunede Ferrari’s als ‘over de top’ of ’teveel van het goede’. In de meeste gevallen kijken we dan ook niet al te lang naar de bombarie die is toegevoegd aan Ferrari’s. Dat je zo’n juweel zo kunt vernaggelen. Maar wat schetst onze verbazing: deze Ryft Ferrari SF90 ziet er eigenlijk best wel geweldig uit.
Hoe doet deze Amerikaanse tuner dat toch? Laten we beginnen bij wat Ryft de ‘functionele aero-toepassing’ noemt. Geen overbodige uitsteeksels of andere onderdelen die er puur en alleen zijn om de prijs op te krikken. In plaats daarvan lijkt het erop dat Ryft de Ferrari SF90 afmaakt zonder dat we wisten dat de SF90 niet af was.
Het pakket van Ryft voor de Ferrari SF90
Het aeropakket omvat een nieuwe splitter, diffuser (die overigens wel richting het overdrijven gaat) achtervleugel, luchthappers boven de voorwielen en zijskirts. Die skirts reduceert volgens Ryft de lift van de vooras, zorgt voor meer grip en voor meer stabiliteit bij hoge snelheden. Om dat in getallen uit te drukken: de Ryft SF90 drukt 360 kg naar beneden bij 300 km/u.
Je betaalt 601.295 dollar, wat ongeveer even veel is in onze valuta, voor het totale pakket. Je bent dan een Ferrari SF90 en twintig koolstofvezelonderdelen rijker. Ook krijg je er een handgemaakte titanium race-uitlaat bij die gebouwd is naar de standaard van OEM. DE SF90 gaat in Nederland voor 450.000 euro zonder belastingen, waardoor je maximaal 151.295 euro betaalt voor het Ryft-pakket. Prima deal, denken we.
Er is nog meer goed nieuws! Ryft verbouwt namelijk ook de Ferrari SF90 Spyder. Gebaseerd op de beelden die de Amerikaanse tuner deelt op Instagram kunnen we zeggen dat ook de cabrio er prima uit gaat zien. Kijk eens hoe goed die spaakvelgen het doen op de SF90 Spyder!

LEES OOK: 1016 Industries beplakt de Ferrari SF90 met extra koolsofvezel
Dit bedoelen we met over de top
2 reacties op “Ryft maakt de extreme Ferrari SF90 nog smaakvoller”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Neem een exclusief kijkje in de geheime opslag van Ferrari XX-modellen

Rijden in de Ferrari SF90 XX: de snelste straatauto op Fiorano

De Ferrari SF90 XX Stradale is de eerste straatlegale Ferrari XX

1016 Industries beplakt de Ferrari SF90 met extra koolstofvezel

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Adje , je hebt 100 procent gelijk !.
Redelijk nutteloos voor een auto die door 99% nooit uitgelaten wordt.