
Dit is de Smart Nummer Eén. Of nee, de Smart Number One. Nog steeds fout? Jazeker, Smart heeft een auto ‘Hashtag One’ genoemd. Heel hip, maar voor je online marketing doeleinden lijkt het ons ontzettend lastig, want als je ‘#smart#1’ op Instagram post, krijg je twee losse hashtags. En op Twitter kunnen losse nummers geen hashtags zijn. Wij zullen het wel niet snappen.
De Smart #1 is een volledig elektrische auto met vijf deuren. Hij is 4,27 meter lang en 1,82 meter breed. Handig: de achterbank is te verschuiven, net als bij de eerste Twingo. Het vermogen is een aardige 272 pk en het koppel is 343 Nm. De topsnelheid is 180 km/u, wat voor een elektrische auto prima in orde is. Het bereik ligt op ruim 400 kilometer.
Het gewicht en de accu van de Smart #1
De accu meet 66 kWh en in 30 minuten kun je hem van 30 naar 80 procent volladen. Het totale gewicht is 2.270 kilo en de bagageruimte meet 273 tot 411 liter. Je kunt je Smart #1 eenvoudig delen met vrienden en familie. In de app maak je een digitale sleutel aan die voor een bepaalde periode geldig is. Daarnaast is er een slimme assistent.
Meer dan ooit herkennen we de invloeden van vadertje Mercedes bij de Smart #1. Het vloeiende dashboard, de vorm van het vakje op de middenconsole en de luchtroosters lijken zo van het hoofdbedrijf te komen. Ook durven we te zeggen dat we in de achterkant wat elementen van de Mercedes GLB herkennen.
Eén reactie op “Smart #1 spreek je uit als ’Hashtag One’”
Laat een antwoord achter aan Mello Reactie annuleren
Meer van TopGear


Smart #1 review: Hoe rijdt de eerste nieuwe auto van het nieuwe Smart?

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

De Smart #5 is zwaarder en groter dan een Audi Q5

Smart #1 Brabus krijgt een bodykit en andere extra’s van … Brabus

Smart #3 review: Smart is de weg kwijt, en dat is zo erg nog niet

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Eindelijk een volwassen auto! Maar 2270 kilo holy moly!