Denk aan ‘Rolls-Royce’ en je denkt meestal niet aan gladde aerodynamica. Een Phantom of een Cullinan zijn ongeveer net zo gestroomlijnd als een verhuisdoos. Het maximaliseren van de actieradius dwingt ook Rolls te veranderen. Rolls-Royce heeft de Spirit of Ecstasy opnieuw ontworpen voor een elektrische toekomst. Mascotte onderging 830 uur testen in de windtunnel voor een betere aerodynamica.

Nu willen we dat harde werk en lange uren niet bagatelliseren, maar in het kort staat de vliegende mevrouw iets meer gehurkt en met het ene been voor de andere. De huidige Spirit of Ecstasy is 100,01 millimeter hoog, terwijl de nieuwe 82,73 millimeter hoog is. Specifiek.

De kleding is realistischer

De kleding die naar achteren wappert is opnieuw getekend voor betere aerodynamica en voor een realistischere look. Rolls zegt dat prototypeversies van de aankomende Spectre EV – de eerste auto die de nieuwe mascotte gebruikt – een luchtweerstandscoëfficiënt hebben van slechts 0,26.

De nieuwe Spirit of Ecstasy is historisch correct

De Spirit of Ecstasy werd afgelopen weekend – 6 februari – 111 jaar geleden voor het eerst geregistreerd als intellectueel eigendom. Voordat je begint te schuimbekken en vloeken over erfgoed: blijkbaar brengt dit nieuwe ontwerp het beeldje dichterbij de originele tekeningen van illustrator en beeldhouwer Charles Sykes.

De nieuwe Spirit of Ecstasy zal nog steeds worden gemaakt met behulp van een techniek die bekendstaat als de verlorenwasmethode (iets om even te Googlen) en elk beeldje zal met de hand worden afgewerkt, waardoor elk beeldje uniek is.

Het is noemenswaardig dat de nieuwe Spirit of Ecstasy nooit zal verschijnen op de Phantom, Ghost, Wraith, Dawn of Cullinan, en dat hij vanaf dit moment alleen nieuwe modellen zal aansturen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)