Hoewel Spyker nog altijd niet uit de financiële problemen is, doen ze er in Zeewolde alles aan om de bedrijfsvoering weer op orde te krijgen. Eind vorig jaar werd in Litouwen nog een nieuwe investeerder gevonden en inmiddels zijn de voorbereidingen voor de Salon van Genève in volle gang.
Een auto die daar niet staat, is de C12 Zagato. Daar werd vorig jaar een streep door gehaald om Spyker levensvatbaar te houden. Toch pakt Spyker in Genève ook dit jaar weer uit met een primeur. Het gaat om een C8 Spyder met een verlengde wielbasis en een elektrisch inklapbare hardtop. Geen woord over wat er onder de motorkap ligt, maar enige tijd geleden ging het gerucht dat Spyker uit kostenoverwegingen de motoren niet langer bij Audi zou willen betrekken. In plaats daarvan zou een samenwerking worden gezocht met een Amerikaanse motorenfabrikant.
Op de stand in Genève staat verder een D12, die dus toch verder wordt ontwikkeld. Ook is er een C8 Laviolette GT2R te zien, alsmede een gewone productieversie van de C8 Spyder. Ondertussen maakte Spyker ook bekend dat er in de toekomst meer onderdelen geproduceerd gaan worden in het buitenland. Dat heeft dan weer te maken met de lage dollarkoers. Het blijft rekenen, daar in Zeewolde.
Reacties