Trots stond Victor Muller op de Autosalon van Genève in 2017. Hij vertelde triomfantelijk hoe het Zweedse Koenigsegg de motor zou gaan leveren voor de nieuwe Spyker C8 Preliator. Als bewijs van de samenwerking presenteerden ze een feloranje 5,0-liter V8 die 600 pk zou produceren.

Eind vorig jaar had de productiestart van de Spyker C8 Preliator moeten plaatsvinden. De productie van de Spyker C8 Preliator Spyder, waarvan er 100 stuks zouden komen, zou deze zomer gestart moeten zijn. Maar helaas; er blijkt nog niets gebouwd te zijn door de Nederlandse autofabrikant.

Waarom geen Spyker C8 Preliator?

‘Wij hebben geen motoren voor Spyker gebouwd. Spyker heeft niet aan de voorwaarden voldaan, dus zijn wij niet begonnen met de bouw. We wensen Spyker een goede toekomst toe en hopen dat ze ooit weer hun fascinerende auto’s kunnen gaan leveren’, vertelt Koenigsegg-woordvoerder Steve Wade aan de collega’s van Autovisie.

Dat klinkt wel als een pittige break-up, en dan wel een gevalletje ‘het ligt niet aan mij, het ligt aan jou’. Zou Victor Roberto Muller er nog een positieve draai aan kunnen geven? Immers is er geen mens ter wereld trouwer aan zijn eigen slogan: Nulla Tenacia Est Via – voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)