
Subaru verkoopt nog steeds auto’s in Nederland. Maar aangezien geen van de modellen rechtstreeks van rallyauto’s afstamt – en vooral niet snel zijn – is het je vergeven dat je dat even vergeten was. Zelfs de Levorg, die nog wel vrij cool was, is hier niet meer te krijgen. De Japanse markt heeft meer geluk. Daar krijgen ze deze Subaru Levorg STI Sport R met 275 pk en 375 Nm. Uiteraard heeft hij permanente vierwielaandrijving.
De naam wekt de indruk dat Subaru de Levorg in het draaiende rek met zelfklevende badges naast de Halfords-kassa crashte, maar we zijn niettemin jaloers op onze vrienden uit het verre oosten. Een kleine troost voor ons is dat de Subaru Levorg STI Sport R uitsluitend geleverd wordt met een CVT-automaat. Ieuw. Maar toch: wel een cool ding, nietwaar? Hij doet sterk denken aan Impreza-wagons uit de jaren negentig en heeft een bijpassende krachtige aandrijflijn.
De Subaru Levorg STI Sport R zou goed in het straatbeeld passen
Goed, het is misschien niet een rechtstreekste afstammeling van de STI die coureurs naar modderige podia stuurde. Maar in het straatbeeld van suffe crossovers en stoffige stationwagens zou dit wel een leuke aanvulling zijn. Overigens zou hij hier volstrekt onbetaalbaar zijn vanwege de ongetwijfeld hoge CO2-uitstoot van de 2,4-liter viercilinder boxermotor. Misschien over wat jaartjes eentje importeren?
Meer van TopGear


Waarom de Subaru Levorg zo’n geflopt model is

Subaru Levorg STI Concept is een BPM-topper in spe

Subaru Levorg Prototype gaat stug door

Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium Lineartronic CVT

Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Dit had makkelijk jouw volgende auto kunnen zijn, maar Nederlanders maken domme keuzes

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je er dus een boete krijgen)

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

met echt nep leer en nep carbon