Zie hier de volgende Subaru WRX. Nu de Mitsubishi Evo in een grote crossover is getransformeerd, is de niet-langer-een-Impreza flink aan het scoopen (we schamen ons voor deze woordkeus) geslagen en groeide ook een stuk.
De Subaru Viziv Performance Concept groeide gelukkig niet zo hard als zijn rivaal, dus een volbloed crossover durven we het niet te noemen. Laten we het voor nu even houden op rally-achtige bodemspeling. Laat ons even in de waan, alsjeblieft.
Hoe verhoudt ie zich tot het huidige model?
Hij is langer en breder dan de huidige WRX STI, maar behoudt zijn traditionele benzine boxermotor en vierwielaandrijving. Nog geen hint naar elektriciteit bij Subaru. Het merk treedt nog niet in de kleine details – het lijkt erop dat dit slechts een studiemodel is – maar er is ons verteld dat het ‘toekomstige autonome technologieën’ gebruikt, wat neerkomt op een volgende generatie van het ‘EyeSight’ hulpsysteem van Subaru. Misschien wil het, net als bij de Evo, je helpen om snel te rijden.
Hoe sterk is de Subaru Viziv?
De afwezigheid van het vermogen is opvallend. Het WRX-merk is een beetje blijven hangen rond de 300 pk dit laatste decennium. Misschien ziet Subaru dit als het perfecte vermogen voor een sportsedan. Al moet de WRX tegenwoordig 400 pk of meer hebben om de Audi RS 3, Mercedes CLA AMG en de Ford Focus RS bij te benen.
Reacties