
Bij Suzuki hebben ze bedacht dat hun allerkleinste autootjes maar weer eens leuk moeten worden. Daarom nemen ze de Ignis in productie, een kek machientje dat op de afgelopen Tokyo Motor Show nog als iM-4 Concept stond te schitteren.
Met z'n frisse en robuuste retro-voorkomen is de Ignis bijzonder goed te verteren. Hij staat volgens Suzuki op een extreem licht platform, heeft een relatief lange wielbasis van 2,43 meter (bij een lengte van 3,70 meter) en een kleine draaicirkel, dus wie van praktische en manoeuvreerbare guppenautootjes houdt, moet hiermee zijn of haar lol op kunnen. Over motoren maakt Suzuki nog niets bekend, maar het laat zich raden hoeveel cilinders (drie?) en pk's (een stuk of 70?) het kleintje zal krijgen.
Op bovenstaande plaatjes kunnen we zien dat het uiterlijk nauwelijks gewijzigd is ten opzichte van de conceptcar – altijd goed nieuws – en dat bijvoorbeeld ook de 'roostertjes' achter het achterraam, een verwijzing naar de oude SC100 GX, vrolijk op de Ignis zijn blijven zitten. Geïnteresseerd in zo'n hip Suzuki'tje? Nog even geduld hebben tot eind 2016.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Range Rover Sport SVR vs Suzuki Ignis

TopGear Op IJs met zestien auto’s

Suzuki Ignis vs Suzuki SC100 GX

Welke kleine auto is het beste?

Suzuki Ignis AllGrip Smart Hybrid

De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
