
Bij Suzuki hebben ze bedacht dat hun allerkleinste autootjes maar weer eens leuk moeten worden. Daarom nemen ze de Ignis in productie, een kek machientje dat op de afgelopen Tokyo Motor Show nog als iM-4 Concept stond te schitteren.
Met z'n frisse en robuuste retro-voorkomen is de Ignis bijzonder goed te verteren. Hij staat volgens Suzuki op een extreem licht platform, heeft een relatief lange wielbasis van 2,43 meter (bij een lengte van 3,70 meter) en een kleine draaicirkel, dus wie van praktische en manoeuvreerbare guppenautootjes houdt, moet hiermee zijn of haar lol op kunnen. Over motoren maakt Suzuki nog niets bekend, maar het laat zich raden hoeveel cilinders (drie?) en pk's (een stuk of 70?) het kleintje zal krijgen.
Op bovenstaande plaatjes kunnen we zien dat het uiterlijk nauwelijks gewijzigd is ten opzichte van de conceptcar – altijd goed nieuws – en dat bijvoorbeeld ook de 'roostertjes' achter het achterraam, een verwijzing naar de oude SC100 GX, vrolijk op de Ignis zijn blijven zitten. Geïnteresseerd in zo'n hip Suzuki'tje? Nog even geduld hebben tot eind 2016.
Meer van TopGear


Range Rover Sport SVR vs Suzuki Ignis

TopGear Op IJs met zestien auto’s

Suzuki Ignis vs Suzuki SC100 GX

Welke kleine auto is het beste?

Suzuki Ignis AllGrip Smart Hybrid

De ANWB tipt een wel heel bijzondere auto als meest waardevaste aankoop

De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie
