De Jimny is dood. Lang leve de Jimny. Het stond al even in de sterren dat de Suzuki Jimny in zijn huidige vorm geen lang leven beschoren zou zijn in deze contreien. Superlollig ding, maar toch wel vrij onzuinig en daarom a) te duur en b) niet goed voor de gemiddelde uitstoot van het merk. Daarom verzint Suzuki een list om de boswachterspecial toch op de kaart te houden. Ze verwijderen de achterbank en brengen hem terug als tweezitter.
(Een eerdere versie van dit artikel gaf aan dat de Suzuki Jimny Professional een grijs kenteken zou krijgen. Dat bleek wishful thinking: vanwege zijn afmetingen komt de Jimny hier niet voor in aanmerking. Blijkt maar weer eens dat wij van bedrijfsauto’s geen kaas hebben gegeten. Naar een BPM-korting kunnen geïnteresseerden dus ook fluiten.)
Om even aan te geven hoe klein de achterbank van de Suzuki Jimny überhaupt was: door het compleet verwijderen van de bank groeit de bagageruimte met slechts 33 liter. Die bedraagt nu in totaal 863 liter. Het laadvermogen stijgt trouwens met 35 kilo naar 150 kilo, wat een beetje aangeeft op wat voor formaat mens Suzuki rekende als het ging om passagiers op de achterbank.
De prijs van de Suzuki Jimny Professional
De prijs van de Suzuki Jimny Professional is op dit moment nog niet bekend. De oorspronkelijke Nederlandse prijs van de Jimny was 26.000 euro. Het ligt in de lijn der verwachting dat die van de Professional-versie iets lager zal uitvallen, al zullen ondernemers wel helaas wel gewoon BPM moeten aftikken. De prijsdaling zal dus niet al te spectaculair zijn.
forex trading heeft op 4 februari 2021 geschreven:
Very timely topic
Peerenboom heeft op 14 november 2020 geschreven:
Voldoet niet aan grijskenteken eisen wat betreft afmetingen laadruimte. Dus geen Bpm terug te ontvangen !!