
De Jimny is dood. Lang leve de Jimny. Het stond al even in de sterren dat de Suzuki Jimny in zijn huidige vorm geen lang leven beschoren zou zijn in deze contreien. Superlollig ding, maar toch wel vrij onzuinig en daarom a) te duur en b) niet goed voor de gemiddelde uitstoot van het merk. Daarom verzint Suzuki een list om de boswachterspecial toch op de kaart te houden. Ze verwijderen de achterbank en brengen hem terug als tweezitter.
(Een eerdere versie van dit artikel gaf aan dat de Suzuki Jimny Professional een grijs kenteken zou krijgen. Dat bleek wishful thinking: vanwege zijn afmetingen komt de Jimny hier niet voor in aanmerking. Blijkt maar weer eens dat wij van bedrijfsauto’s geen kaas hebben gegeten. Naar een BPM-korting kunnen geïnteresseerden dus ook fluiten.)
Om even aan te geven hoe klein de achterbank van de Suzuki Jimny überhaupt was: door het compleet verwijderen van de bank groeit de bagageruimte met slechts 33 liter. Die bedraagt nu in totaal 863 liter. Het laadvermogen stijgt trouwens met 35 kilo naar 150 kilo, wat een beetje aangeeft op wat voor formaat mens Suzuki rekende als het ging om passagiers op de achterbank.
De prijs van de Suzuki Jimny Professional
De prijs van de Suzuki Jimny Professional is op dit moment nog niet bekend. De oorspronkelijke Nederlandse prijs van de Jimny was 26.000 euro. Het ligt in de lijn der verwachting dat die van de Professional-versie iets lager zal uitvallen, al zullen ondernemers wel helaas wel gewoon BPM moeten aftikken. De prijsdaling zal dus niet al te spectaculair zijn.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

Suzuki Jimny by Twisted review: kleine 4×4 wordt stoerder met turbo

Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!

Er is nu een vijfdeurs Suzuki Jimny, maar niet voor hier

De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Very timely topic
Voldoet niet aan grijskenteken eisen wat betreft afmetingen laadruimte. Dus geen Bpm terug te ontvangen !!