
De Suzuki Swift wist op miraculeuze wijze op te klimmen van bejaarde stuitermobiel naar lollige budget-Mini. Dat is echter alweer vijf jaar geleden; de hoogste tijd dus voor een vervanger.
Die krijgt een mooier interieur en een iets gestroomlijnder uiterlijk mee. Ook is er beter staal gebruikt, zodat de boel wat lichter en stijver is geworden. Voeg daar nog de grotere spoorbreedte en wielbasis aan toe, en we mogen aannemen dat de nieuwe Swift nog fijner met zich laat smijten.
De oude 1,3-liter motor wordt vervangen door een nieuwe 1.2 Dual VVT. Die is niet alleen sterker (94 pk en 118 Nm), maar ook zuiniger (5,0 l/100 km) en schoner (116 g/km CO2) dan zijn voorganger. Je kunt de Swift ook bestellen met een verbeterde 1.3 dieselmotor, waarvoor Suzuki geen vermogen opgeeft, maar wel een gemiddeld verbruik: 4,2 l/100 km. De CO2-uitstoot is 109 g/km.
Meer foto’s geeft Suzuki binnenkort vrij.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Er is een nieuwe Suzuki Swift: dit is alles wat je moet weten

Suzuki Swift Extreme blaast op zijn duim

Bumperklevende Audi te grazen genomen door Suzuki

Meest afgetrapte Suzuki Swift ter wereld is te koop

Volkswagen Up GTI vs Suzuki Swift Sport

De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Toyota Land Cruiser 250: zo gedraagt ie zich in het terrein (review)

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Honda wil niet meer fuseren met Nissan, maar dat is niet direct slecht nieuws voor Nissan

Met dit handige foefje kan de Toyota GR Corolla 50 km/u harder rijden

Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Het grootste probleem van een benzinemotor kost jou een hoop geld – en daar moet deze uitvinding iets aan doen

Jouw toekomstige auto krijgt een airbag op een vreemde plek, maar dat heeft een goede reden

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Volkswagen heeft goed nieuws voor wie voorlopig geen zin heeft in dat elektrische gedoe

Reacties