
Als er tegenwoordig een brand is in een parkeergarage of op een vrachtschip, dan weet het internet het zeker: dit is de schuld van die verdraaide EV’s. Maar dat je nooit zomaar een aanname mag maken, bewijst deze brand in een fabriek van Tesla in het Amerikaanse Fremont. De fik in de faciliteit waar nota bene EV’s gebouwd worden, werd niet veroorzaakt door brandende batterijen.
Op maandag rond een uurtje of vijf kreeg de lokale brandweer een melding van een brand in de Tesla-fabriek. Ruim een uur later was de brand alweer onder controle. Dat de brand rond etenstijd begon, geeft al een kleine hint van de oorzaak. Blijkbaar stond een oven in de fik, zo meldt de brandweer op Twitter. Ook hier trappen we zelf in een aanname: want het hoeft natuurlijk geen oven in de keuken te zijn.
Niemand raakte gewond
Het kan bijvoorbeeld ook een oven zijn die gebruikt wordt om auto-onderdelen te verhitten. Overigens hebben andere berichten op Twitter het over een brand buiten en dat het vooral verpakkingsmateriaal is dat in de fik staat. Hoe dan ook: er stonden geen EV’s in de hens. Verdere details zijn niet bekend, alleen dat er niemand gewond is geraakt tijdens de brand in de Tesla-fabriek.
Hey @elonmusk, your factory is on fire pic.twitter.com/Wciig0GYuP
— Edgar Allan Povich (@Exysay_Eastbay) May 21, 2024
Of er veel schade is aan de productiefaciliteit of aan auto’s, dat is niet bekend. De brandweer onderzoekt de brand nog verder. De Tesla Model S en de Model Y voor de Nederlandse markt komen uit de fabriek in Fremont. Dus als je die in bestelling hebt, is er misschien een kleine vertraging. De Model 3 die we hier hebben, wordt gebouwd in China en de Model Y komt uit Berlijn.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Nederlanders schamen zich niet echt voor een Tesla, zijn wel voorzichtig met Chinese EVs

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij
