
Waarschijnlijk staan Nederlanders eerder in de rij voor een ’trekpack’ waarmee je extra kilootjes achter de Tesla Model S kunt hangen. Deze mensen moeten het voorlopig doen met de standaard 1.600 kilo trekgewicht. Want in plaats daarvan komt het merk met een Track Pack voor de Model S Plaid. In dit pakket zitten een paar leuke extraatjes voor het circuit en de topsnelheid neemt toe.
Om te beginnen is de koeling van de batterij beter geregeld bij de Tesla Model S Plaid Track Pack. En er is een speciaal cooling down-programma als je van het circuit afkomt. Ook is de luchtvering anders afgesteld en de torque vectoring is agressiever. De elektromotoren zijn aangepast waardoor de Plaid nu een topsnelheid van 322 km/u kan halen.
Om de zware EV met 1.020 pk te temmen, krijg je koolstofkeramische remschijven en klauwen met zes zuigers vóór. Een goede toevoeging, want we hoorden meer kritische geluiden over de remmen onder de normale (als je ‘m zo wilt noemen) Plaid. Om de velgen zitten Goodyear Supercar 3R-banden. En zoals je wellicht weet is het ronde stuur tegenwoordig weer standaard.
Spelen met de instellingen
In de Track-modus kun je met een slider in het scherm een paar dingetjes bijstellen. Zo kun je bijvoorbeeld vermogen bij de voorwielen weghalen of juist toevoegen. Op deze manier geeft je de Tesla Model S Plaid Track Pack het karakter van een voorwielaandrijver. Overigens heeft de voorste motor maar zo’n 350 pk, dus sneller zou hij daar niet van worden.
Wat de Track Pack in Nederland moet kosten, is nog niet bekend. In andere landen kost het pakket omgerekend zo’n 20.000 euro. De Tesla Model S Plaid zonder pakket kost in ieder geval 132.490 euro. Reken op een totaalprijs van zo’n 150.000 euro. Gekeken naar de prestaties, is dat nog altijd een steengoede deal.
2 reacties op “Tesla Model S Plaid haalt dankzij Track Pack nu 322 km/u”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: 18-jarige in Tesla met 1.020 pk zorgt voor 300.000 euro schade op krappe parkeerplaats

Zo vaak moet je de batterij vervangen als je 1,9 miljoen kilometer met je Tesla rijdt

Zo zag de spectaculaire bijna-crash in een Tesla met 1.020 pk er vanbinnen uit

Belgische Tesla-rijder met 1.020 pk heeft extreem veel geluk op de Nürburgring

Tesla-eigenaren hebben bijzondere klacht over een ‘worm’ in het stuur

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Zo verdient Tesla miljarden in Nederland – zonder een auto te bouwen

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Fatsoenlijk remmen misschien wel, maar fatsoenlijk een bocht door is met bijna 2500kg natuurlijk geen optie.
Voor dat geld heb je ook:
Alpine A110R
Audi RS5
BMW M3
BMW M760e
BMW i7
Maserati Ghibli V6
Mercedes AMG GT
Mercedes EQS 500
Mercedes S580e
Porsche 718 Cayman GTS
Porsche Panamera 4S Turismo
Als je zo’n Tesla boven dit verkiest dan heb je het echt niet begrepen als het om auto’s gaat.