
Na twee conceptversies mag hij los: de Toyota C-HR. Dus ben jij een adventurous urbanite met een active lifestyle, lees vooral verder.
Opmerkelijk: mensen kopen crossovers vanwege het stoere uiterlijk en de hoge zit, maar Toyota prijst de C-HR juist om zijn ‘vijfdeurs coupéstyling’ en ‘zeer lage zitpositie, waardoor de bestuurder de auto perfect aanvoelt’. Hé, ons hoor je er verder niet over.
Aangezien Toyota rijplezier steeds belangrijker begint te vinden (ze wisten ons onlangs nog te verrassen) gaan ze zelfs de 24 uur van de Nürburgring met de C-HR rijden. Gewoon, om te bewijzen hoe sportief en niet-suf hij is. Een pluim, hoor. Wat betreft het ontwerp: dat is een stuk beter verteerbaar dan de ronduit malle conceptcars en toont een vlot, zij het nog altijd wat druk gelijnd crossovertje met duidelijke moderne familietrekjes.
Eind dit jaar komt de C-HR op de markt. De aandrijflijnen zijn al bekend: het worden de 1.2 turbo-benzinemotor uit de Auris (115 pk) en dezelfde hybridetrein die in de nieuwe Prius ligt. Alleen de eerste is, in combinatie met de optionele CVT-automaat, desgewenst uit te rusten met vierwielaandrijving.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Toyota C-HR Plug-in Hybrid review: Kun je de PHEV dagelijks gebruiken als EV?

Toyota C-HR GR Sport review: Rijdt de knappere C-HR lekkerder dan zijn voorganger?

De nieuwe Toyota C-HR lijkt inderdaad veel op de conceptversie

De Toyota C-HR Prologue en bZ Compact SUV Concept laten de toekomst van het merk zien

Onwetendheid is een zegen, al helemaal met het kopen van nieuwe auto’s

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Handig: sommige mensen hebben autoleningen die langer duren dan hun huwelijk

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Waarom moet je een auto uitlijnen en hoe vaak moet je dit doen?
