
We zullen eerlijk bekennen: we zijn wat teleurgesteld. En dat gebeurt niet snel bij een Toyota Hilux. Toen we het mailtje van Toyota zagen binnenkomen over de Hilux GR Sport maakte onze fantasie meteen een wilde sprong. We stelden ons iets voor in de geest van de GR Yaris, maar dan met Dakar-genen. Misschien een soort Ford F-150 Raptor van Toyota. Maar helaas.
De Toyota Hilux GR Sport gaat niet heel veel verder dan ‘een sportief design’ en ‘een exclusieve zwarte grille met gaaspatroon, nieuwe mistlampbehuizing en zwarte 17-inch wielen’. Wel krijgt de GR Sport nieuwe schokdempers, die scherper zouden moeten zijn. Dit is op zich geen gekke toevoeging voor wie de Hilux vooral op asfalt rijdt: de auto reageert soms wat traag op de input van het stuur. Verder wordt de truck voorzien van sportstoelen met zwart leer en suède.
Specificaties en prijs Toyota Hilux GR Sport
Voor in de Toyota Hilux GR Sport ligt de bekende 2,8-liter dieselmotor met 204 pk en 500 Nm. Standaard heb je automatische zesbak. Op grijs kenteken kost de sportiever ogende Hilux 45.995 euro. Je krijgt dan diverse GR Sport-logo’s, sportpedalen en standaard zaken als Smart Entry, airco met gescheiden zones, Downhill Assist Control, een automatisch sperdifferentieel, een Panoramic View Monitor en JBL-audio met 800 watt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit onbekende model is waarschijnlijk de betrouwbaarste Volkswagen ooit gebouwd

Dit kost het om de Toyota Hilux op waterstof vol te tanken (voor 600 km)

Waarom de Toyota Hilux de perfecte auto is voor waterstof

Deze Toyota Hilux is gebouwd om elektrische auto’s in parkeergarages te blussen

Toyota pakt door en bouwt een Corolla Cross en Hilux op waterstof

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
