
De Toyota MR2 uit 1984 is een delicate innovator met Lotus-connecties en de eerste Japanse auto met middenmotor. Dat is bijna al genoeg om ‘m te kopen. De eerste generatie (AW10) weegt iets meer dan 1.060 kilo en had onder meer de fijn hoogtoerige 4AGE-motor met 124 pk.
De tweede generatie is groter en niet iedereen was dol op z’n rijeigenschappen. Hij werd volledig nieuw ontworpen in werd ook met een turbo geleverd op bepaalde markten. Hij stond vooral bekend om z’n listigheid en veel vind je ook terug met een hap uit de zijkant van een lantaarnpaal.
De verlossing kwam rond de millenniumwissel. Deze Toyota MR2, die ook wel bekend staat als de Spyder, weegt minder dan een ton en is een feest om te rijden. Maar hij is klein en velen verkozen de meer praktische MX-5. Na een paar jaar verdween hij van de markt. Goed zoeken, dus.
Wil je een Toyota MR2?
Exemplaren van de tweede en derde generatie zijn redelijk betaalbaar en nog goed te vinden. Kijk goed uit voor roest. Bij de derde generatie zijn de motoren van de eerste lichting ook niet altijd goed. De eerste generatie MR2 is inmiddels een echte klassieker, en dus duurder.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


’De opvolger van de Toyota GT86 is geannuleerd’

Toyota MR2: zo mag ie eruitzien

Deze Toyota MR2 is een droomschuurvondst

Bestuurder Toyota MR2 gered door paspoort

10 bijzonder betaalbare cabrio’s

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

Deze Honda NSX had Ayrton Senna in privégebruik, nu kan hij van jou zijn

Je kunt nu een computermuis kopen in de vorm van je favoriete JDM-auto

De mooie reden waarom deze Supra 600.000+ km heeft gelopen (en jij kunt hem kopen)

Deze Honda Integra werd gestolen, afgeschreven en herboren als snelste Integra ter wereld

Deze toffe Subaru Impreza 2.5 RS was van Ken Block en kan nu van jou zijn

Zes Japanse iconen die niet vergeten mogen worden

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’
