
De Toyota MR2 uit 1984 is een delicate innovator met Lotus-connecties en de eerste Japanse auto met middenmotor. Dat is bijna al genoeg om ‘m te kopen. De eerste generatie (AW10) weegt iets meer dan 1.060 kilo en had onder meer de fijn hoogtoerige 4AGE-motor met 124 pk.
De tweede generatie is groter en niet iedereen was dol op z’n rijeigenschappen. Hij werd volledig nieuw ontworpen in werd ook met een turbo geleverd op bepaalde markten. Hij stond vooral bekend om z’n listigheid en veel vind je ook terug met een hap uit de zijkant van een lantaarnpaal.
De verlossing kwam rond de millenniumwissel. Deze Toyota MR2, die ook wel bekend staat als de Spyder, weegt minder dan een ton en is een feest om te rijden. Maar hij is klein en velen verkozen de meer praktische MX-5. Na een paar jaar verdween hij van de markt. Goed zoeken, dus.
Wil je een Toyota MR2?
Exemplaren van de tweede en derde generatie zijn redelijk betaalbaar en nog goed te vinden. Kijk goed uit voor roest. Bij de derde generatie zijn de motoren van de eerste lichting ook niet altijd goed. De eerste generatie MR2 is inmiddels een echte klassieker, en dus duurder.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear


’De opvolger van de Toyota GT86 is geannuleerd’

Toyota MR2: zo mag ie eruitzien

Deze Toyota MR2 is een droomschuurvondst

Bestuurder Toyota MR2 gered door paspoort

10 bijzonder betaalbare cabrio’s

Akio Toyoda stopt als baas van Toyota


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro


Toyota GR maakt zelf een AE86 restomod op waterstof


The Stig rijdt op het TopGear-circuit met een getunede Toyota GR Yaris


Driftige man laat op bergweg zien hoe je (volgens hem) met de Toyota GR Yaris moet rijden


Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is


Zes Japanse iconen die niet vergeten mogen worden


De Mazda MX-5 is een Japans Icoon


De Nissan 240Z, 350Z en 370Z zijn Japanse Iconen


De Honda NSX met handbak is een Japans Icoon


De Subaru Impreza is een Japans Icoon


Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon



Toffer dan een Audi RS 6? Deze Mitsubishi Lancer Evo Wagon heeft 900+ pk


Colin McRae crashte deze Subaru Impreza, en nu kan ie van jou zijn


Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!



Akio Toyoda stopt als baas van Toyota


Baas van Mazda Europa noemt keuze voor puur elektrisch vanaf 2035 ‘een schande van de politici’


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Dit is de Nederlandse prijs van de Lucid Air Grand Touring


Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer


Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed


BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders


Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen


Volkswagen gaat geen prijzenoorlog voeren met Tesla: ‘Vertrouwen op betrouwbaarheid’



Toffer dan een Audi RS 6? Deze Mitsubishi Lancer Evo Wagon heeft 900+ pk


Reacties