
De Toyota Supra staat, zoals je weet door aanhoudend gezeur van autojournalisten én reaguurders, op hetzelfde platform als de BMW Z4. De specificaties ontlopen elkaar dan ook zeer weinig en het was wachten tot Toyota ook in Europa aan de slag mocht met de viercilinder van BMW, die ook in de BMW Z4 sDrive30i ligt. Vandaag is het zover: Toyota maakt bekend dat de Supra 2.0 ook naar Europa komt.
Specificaties Toyota Supra 2.0
De viercilinder in de Toyota Supra 2.0 is exact hetzelfde als die in de BMW Z4 sDrive30i. Heel verwarrend, maar in het geval van BMW is de Z4 30i een 2,0-liter en de Z4 M40i is een 3,0-liter. Wat je moet weten, is dat het vermogen van de Toyota Supra 2.0 ook 258 pk en 400 Nm is, en dat de motor altijd aan een automaat hangt. De Supra met viercilinder sprint in 5,2 seconden naar de 100 km/u. Dat is 0,2 seconde sneller dan zijn BMW-evenknie en 0,9 seconde langzamer dan de Supra met 3,0-liter zes-in-lijn.
Het grote voordeel van de kleinere motor is de afname in gewicht van 100 kilo ten opzichte van de zescilinder. De motor is verder naar binnen geplaatst om de gewichtsverdeling van 50/50 te behouden. Op de foto’s zie je de speciale Fuji Speedway-versie. Deze gelimiteerde uitvoering krijgt matzwarte velgen, rode spiegelkappen en koolstofvezel accenten in het interieur. De lak is altijd wit en er komen slechts 200 stuks naar Europa.
Prijs Toyota Supra 2.0
In maart 2020 kun je naar de Toyota-dealer om jouw Toyota Supra 2.0 te bestellen. De prijzen volgen ergens komende maand. De Supra met viercilinder zal in ieder geval minder kosten dan de versie met zes-in-lijn, die 83.995 euro moet opbrengen. In het geval van de BMW Z4 kost de 2,0-liter met 258 pk ruim 24.000 euro minder. De Toyota Supra 2.0 zou in Nederland dus zomaar rond de 60.000 euro kunnen gaan kosten.
Meer van TopGear


Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Kijk, dit is precies hoe de Toyota Supra had moeten zijn

De mooie reden waarom deze Supra 600.000+ km heeft gelopen (en jij kunt hem kopen)

F1-coureur Liam Lawson rijdt in deze gemodificeerde Toyota Supra

Toyota bouwt 100 speciale GR Supra’s (met handbak!) voor Europa

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Politie waarschuwt dat autodieven op zoek zijn naar één type auto: meerdere per nacht gejat

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

F1-coureur Liam Lawson rijdt in deze gemodificeerde Toyota Supra

Toyota Supra MT review: Is de Supra beter met een handbak?

De oude Toyota Supra (A80) neemt het op tegen de nieuwe (A90) op het circuit

De Toyota Supra heeft een handbak, alleen bij de zescilinder

Toyota Supra schakelt bij met handbak

De beste auto’s in Nederland om een caravan te trekken hebben een duidelijke overeenkomst

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)
