Het hing al een tijd in de lucht, maar nu is het zeker: je mag straks zelf roeren in de tandwielen van de Toyota Supra. Een extra handbak om uit te kiezen in deze wereld van automaten, dat is altijd goed nieuws. Toyota plaatste een plaagfotootje van drie pedalen op Twitter met de tekst ‘dacht je dat we klaar waren?’ en de hashtag Supra. Om die puzzel op te lossen, hoef je geen hulpje met de naam Watson te hebben.

Dat, of Toyota installeert een extra voetrem die alleen de achterwielen bedient voor de betere driftacties. Of een rempedaal dat alleen de remlichten activeert, zodat je bumperklevers kunt laten schrikken. Gekkigheid. Toyota kan de Supra relatief eenvoudig een handbak geven omdat de aandrijflijn van BMW komt. BMW heeft voor de 3,0-liter van de BMW M3 en M4 al een handbak liggen.

Welke Toyota Supra krijgt een handbak?

De huidige Toyota Supra wordt geleverd met een 3,0-liter zes-in-lijn of een 2,0-liter viercilinder. Toyota heeft nog niet bevestigt welke motor een handbak krijgt, maar als we mogen gokken, dan zetten wij ons geld op de zes-in-lijn. Die heeft 340 pk en 500 Nm. De viercilinder heeft 258 pk en 400 Nm. Voor die versie van de Toyota Supra zou het trouwens ook niet zo lastig zijn om een handbak te versieren bij BMW.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)