We moesten ver terugzoeken in de Gymkhana-archieven om een foto van een Subaru te vinden. Het eerste geluid van alle Gymkhana-films ooit gemaakt, was het geronk van een viercilinder boxermotor van een Subaru Impreza WRX STI met 530 pk. Voor het tweede deel van het rokerige autoballet pakte Ken Block geen sedan, maar de nieuwere hatchback. Bij de derde iteratie wisselde hij het ene blauwe ovaal in voor het andere, en ging Block verder in een Ford Fiesta.

Dit jaar gaat Gymkhana terug naar zijn roots en zal de hoofdrol ingevuld worden door een Subaru, zo meldt Dirtfish.com. Achter het stuur zit niet Ken Block, maar coureur Travis Pastrana, die al eerder gastrolletjes in de serie had. Pastrana brak in 2010 het record voor de langste sprong met een auto toen hij 82 meter ver sprong. In een Subaru WRX STI zette hij in 2010 en 2017 het record voor de snelste afdaling van Mount Washington.

Pastrana kent überhaupt geen angst, en dat is hem meer dan eens duur komen te staan. Bij een motorongeluk brak zijn wervelkolom af van zijn bekken. Hij moest drie maanden in een rolstoel zitten. Hij is één van slechts drie mensen die zo’n verwonding overleefden. Toen hij genezen was, klom hij doodleuk weer op zijn motorfiets. De verwachtingen voor Gymkhana 11 zijn dus hoog, Kijk (en luister!) hieronder nog een keer naar de eerste Gymkhana.

De eerste Gymkhana

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear