
Al best wat jaren bieden supercarbouwers een ‘nose-lift’ aan als optie. Met dit foefje til je de voorbumper van een auto een paar centimeter op zodat je niet over een drempel schaaft. Moderne auto’s tillen bij beruchte locaties zelfs automatisch al het neusje op. In de jaren zeventig bestond die innovatie nog niet. Toen moest je met je Lamborghini Countach heel voorzichtig over drempels heen, want die revolutionaire uitvinding begon hier toen voet aan wal te krijgen.
De vorige eigenaar van deze Lamborghini Countach (of misschien die dáárvoor) liet een slimme oplossing monteren: skateboardwielen onder de voorbumper. Als de bestuurder een klein inschattingsfoutje maakte of de drempel was simpelweg te hoog, dan raken de wieltjes de grond, en niet de voorbumper. Tyler van het vermakelijke Hoovies Garage, naar eigen zeggen het domste autokanaal van heel YouTube, ontdekte de wielen onder zijn Lambo, die bij aanschaf de goedkoopste Countach van Noord-Amerika was. Puristen zullen het wel niets vinden, maar het werkt.
Skateboardwielen onder de voorbumper
Meer van TopGear


Je kunt nu deze geweldige Lamborghini Countach van Lego kopen (1.506 steentjes)

Liberty Walk werkt aan een verbouwde versie van de oude Lamborghini Countach

Gecrashte Lamborghini Countach uit The Wolf of Wallstreet wordt geveild

De (onbeschadigde!) Lamborghini Countach uit Wolf of Wallstreet kan van jou zijn

Kooptip: De Lamborghini Countach met (waarschijnlijk) de laagste tellerstand ter wereld

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’
