Verlaagde Ferrari 328 laat de gemoederen hoog oplopen

Heiligschennis?

Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors stuur
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors tellers
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors pook
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors interieur
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors stuur
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors tellers
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors pook
Verlaagde Ferrari 328 Casil Motors interieur

Buikschuivende Ferrari’s, je houdt ervan of je kunt ze niet uitstaan. De meningen waren al sterk verdeeld over de verlaagde Ferrari’s van Madlane. Het is tijd om weer de knuppel in het hoenderhok te gooien met deze verlaagde Ferrari 328.

Singer en Gunther Werks

In het persbericht van BB3X8 Fuorilegge Development (rolt lekker van de tong, niet?) refereert het Italiaans-Amerikaanse Casil Motors aan de Porsche-specialisten Gunther Werks en Singer als inspiratie. Als je kijkt naar deze grijze, fors verlaagde Ferrari 328 zou je zeggen dat die twee het ietsje subtieler aanpakken.

De BB3X8 ligt, staat en zit op luchtvering. Casils ontwikkelingspartner, Mitchell Button, besteedde drie jaar van zijn leven aan het bouwen van de eerste auto. De keuze viel op luchtvering om functie- en schoonheidsredenen – wat inhoudt dat je de auto iets op moet pompen als je sportief wilt rijden.

Puristen pesten

Casil moderniseerde de 3,2-liter V8 met een nieuwe ECU en individuele gaskleppen. Het nieuwe vermogen is 400 pk bij 9.200 tpm. Het geluid van de kelken en een nieuw uitlaatsysteem zorgen ongetwijfeld voor de nodige oor-gasmes.

Er zijn ook wat andere moderne toevoegingen gedaan. Bijvoorbeeld bredere carrosseriedelen van kevlar-koolstofvezel, herontworpen wielen met flink wat camber en buitenspiegels van een 458 GT3-raceauto. Je kunt kiezen uit een GTB (coupé) of een GTS (targa).

Trouw aan Maranello

Ondanks de moderne wijzigingen meent Button dat de 328 niets van zijn analoge karakter kwijtraakt. ‘Ik ben geen purist – zoals je kunt zien’, zegt hij. ‘Ik ben een fervent historicus, en ondanks dat ik afgeweken ben van Ferrari’s originele design, ben ik trouw gebleven aan de geest van Maranello in elk detail tijdens het proces.’ Buttons creatie zal daarom niet gestoord worden door enige vorm van elektronische hulpmiddelen.

Casil bouwt maximaal 30 exemplaren van deze verlaagde Ferrari 328. De prijs is nog onbekend. Casil vertelt dat er eindeloze aanpassingsopties zijn. Een standaard 328 kost je al gauw 100.000 euro, dus je zult wel een goed gevulde portemonnee moeten hebben wil je eraan beginnen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws