
Beste leaserijders van Nederland, we hebben goed nieuws voor jullie. De Kia EV6 facelift is hier. Dat bedoelen we absoluut niet ironisch, want het was best wel een dingetje toen deze auto op de markt kwam. Acceptabele actieradius, prima prestaties en vooral erg vlotte laadsnelheden. Samen met de Porsche Taycan was de Kia EV6 een van de eerste EV6’s op de markt met een 800-volt architectuur. Ook was het een van de leukste elektrische auto’s om te rijden.
Die Kia EV6 is sinds 2021 op de markt en sindsdien zijn er ruim 9.500 verkocht door de importeur. Een prima aantal voor een grote niet-premium Zuid-Koreaan. De Kia Clarus en Magentis hebben het nooit zo goed gedaan. De vernieuwde Kia EV6 moet het succes voortzetten. Vandaar dat Kia de wijzigingen relatief subtiel heeft doorgevoerd. Waarom zou je immers flink gaan sleutelen aan een succesformule?
Wat is er anders aan de Kia EV6 facelift van 2024?
We beginnen met de meest opvallende wijziging en dat is de neus. De Kia EV6 was destijds een van de vernieuwende modellen qua design in de line-up, maar de tijd heeft niet stilgestaan. De Kia EV6 past qua frontdesign perfect tussen de EV3 en EV9 in. Dat kan geen toeval zijn. Ook de lichtmetalen velgen zijn nieuw. Op de afbeeldingen zie je de GT-line, al iets afwijkt met andere bumpers.

Ook het interieur is subtiel aangepakt. Zo is er gelukkig een nieuw stuurwiel, de oude hoepel leek uit een Morris Marina te komen. Het nieuwe stuurwiel is overigens verrassend rond. Voor de rest is het subtiel strakgetrokken. Nieuwe bekledingen, wat nieuwe knopjes en een compleet nieuw infotainmentsysteem. Ook is er nieuwe sfeerverlichting.
Techniek van de Koreaanse topper
Dan zijn we aangekomen bij de techniek, want ook daar veranderde het een en ander. Zo is er een compleet nieuwe accu. De energiedichtheid daarvan is groter, evenals de nettocapaciteit: 63 kWh voor de Standard Range en 84 kWh voor de Long Range. Maximaal haal je 582 kilometer (afhankelijk van de specifieke configuratie). De 84-kWh accu’s kun je laden tot wel 258 kW. Ook lekker is het lagere gewicht van de accu: 1 kilo minder dan voorheen.

Verder nog bijzondere dingen? Jazeker, je kunt de Kia EV6 starten zonder sleutel of smartphone. Ook zit er een vingerdrukscanner op. Tevens zijn de rij-assistenten verbeterd en de functies ervan uitgebreid. Ook is de Kia EV6 sinds de facelift stiller (dankzij extra isolatie) en veiliger, dankzij dikkere B-stijlen. Exacte details, uitvoeringen en prijzen worden later bekend gemaakt. Vanaf november komt íe naar Nederland.
2 reacties op “De Kia EV6 facelift is stiller en heeft een betere batterij”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De nieuwe Kia EV6 GT is een onopvallende middenklasser met 650 pk

Ook de elektrische auto’s van Kia geven straks het gevoel en geluid alsof ze schakelen

De vernieuwde Kia EV6 kun je starten met je vingerafdruk

Kia EV6 Plus AWD review: De gulden middenweg in het aanbod

Kia EV6 vs Nissan Ariya vs Toyota bZ4X review: Wat is de beste elektrische familieauto?

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

Het bestverkochte merk van Nederland wil eigenlijk niet te veel elektrische auto’s verkopen

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Waarom het beter is om iets harder te rijden met een elektrische auto richting je vakantie

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Je kunt deze week een brief van de politie ontvangen (en dat is nog erger dan een boete)

Pas op: op deze plekken in Nederland komen hagelstenen zo groot als tennisballen je auto slopen

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Was al een tijdje op zoek naar een opvolger van mijn model 3, wil geen tesla meer vanwege leipe eigenaar, en ben uiteindelijk bij de Ev6 uitgekomen. Wat rijdt die fijn! Veel prettiger dan ioniq 5, Polestar 4, of ID7. Stuurt strak, sport ef, maar toch comfortabel. De eerste proefrit waarna ik niet in mijn model 3 stapte en dacht “beter, waarom zou ik ‘m inruilen”.
Mocht je overwegen, maak een proefrit👍
Stiller mocht ook wel. De Kia’s en Hyundai’s maken op de snelweg duidelijk meer herrie dan een Volvo of VW. Ik vind de voorkant niet mooier geworden.