De nieuwe WLTP-testmethode zorgt niet enkel voor drama bij automerken. Hier en daar zakt en leuk model in prijs en Mazda grijpt de kans aan om hun Mazda MX-5 meer power te geven. Fijn als je net iets meer pit wil, maar een V8-conversie iets te gortig vindt.
Zowel de 1.5 als de 2.0 voldoen nu aan de WLTP-normen en een betere gasrespons. De 2,0-liter viercilinder produceert nu tevens 184 pk in plaats van 160 pk. En het toerenbereik stijgt naar 7.500 tpm (was 6.800). Het koppel groeit met 5 Nm naar 205 Nm. Een minimale toename, maar veel meer behoeft de MX-5 ook niet; je wilt de delicate balans van de dakloze pretmachine niet verstoren.
Mazda noemt ook de ‘verbeterde akoestiek’ van de tweeliter. Vertaald vanuit marketingpraat betekent dat betere herrie. De vernieuwde Mazda MX-5 komt ook naar Nederland als speciale Chairo-uitvoering met een bruine softtop en beige interieur. Of ‘tan’, zoals dat bij de MX-5 heet. Vanaf augustus dit jaar kun je de vernieuwde Mazda MX-5 rijden. De instapper kost 32.990 euro. De tweeliter kost tenminste 40.090 euro.
Reacties