Koop nu deze Volkswagen Beetle Outlaw

Death awaits

volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
Volkswagen Beetle Outlaw Death
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
Volkswagen Beetle Outlaw Death
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)
volkswagen-kever-outlaw-death-1956-franz-muhr (8)

Ben jij niet snel geïntimideerd? Niet bang voor de dood? Heb je nog wat geld achtergehouden voor de perfecte auto? Dan is deze Kever echt iets voor jou. De Volkswagen Beetle Outlaw ‘Death’ uit 1956 kan van jou worden. Binnenkort gaat hij onder de hamer bij RM Sotheby’s.

Het is niet zomaar een Kevertje, zoals je ziet. Dit verbouwde exemplaar is ontworpen door Frank Muhr en hij doet slechts in de verte denken aan de originele Kever. De auto is slechts 91 centimeter hoog en heeft er mooie Amerikaanse racewielen onder liggen. De VW is zo laag gebouwd dat de redacteurs bij Hot Rod hem ‘het meest fantastische ding dat we dit jaar hebben gezien’ noemden.

Waarom deze Volkswagen Beetle Outlaw ‘Death’ als bijnaam heeft

De 1,9-liter viercilinder kreeg speciale Mahle-zuigers voor iets meer pit. Aangezien de Beetle nog geen 600 kilo weegt, wordt hij door niets tegengehouden. Een auto met behoorlijk vermogen dus. De Volkswagen Beetle Outlaw heeft zijn bijnaam ‘Death’ te danken aan zijn smalle raampjes, die zorgen voor slecht zicht. Tja, ze zijn in ieder geval eerlijk over de veiligheid van deze hotrod.

Met al zijn littekens en wonden is hij niet meer de jongste of de knapste, maar dat maakt hem niet minder interessant. Of je moet erg gesteld zijn op comfort, dan is twee keer nadenken wel verstandig. De Kever moet zo tussen de 35.000 en 55.000 euro opbrengen. Maar, voor diegenen die niet snel geïntimideerd zijn: ‘Death awaits’.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws