De Volkswagen Golf VI staat op het punt geïntroduceerd te worden. Dat de heren technici zich daar niets van aan trekken, blijkt wel uit het feit dat VW nu vrolijk een hybride-versie presenteert met als basis de vijfde generatie Golf.
 
Het betreft overigens gewoon een conceptstudie. Voor de aandrijving van de zogeheten Golf Twindrive zorgt een elektromotor én een benzine- of een dieselkrachtbron. In tegenstelling tot de huidige hybride-versies rijdt de hatchback altijd op de elektromotor. Totdat de elektrische energie van het accupakket verbruikt is of je een snelheid van boven de 120 km/u bereikt. Dan springt de verbrandingsmotor bij. Met opgeladen accu’s kun je 50 kilometer afleggen. En dan moet ie weer aan het infuus.
 
In theorie fungeert de verbrandingsmotor dus louter ter ondersteuning en kun je volledig emissievrij van A naar B en weer terug. Althans, zolang het traject de 50 kilometer niet overschrijdt én je de accu’s oplaadt met groene stroom.

Reacties