
Klein tipje vooraf: als je na dit artikel naar huizen gaat zoeken, zorg dan wel dat je zoekt in Nürburg en niet Nürnberg. Die laatste zit op 3 uur rijden van het circuit. Misschien 2,5 uur als je een GTI leaset. Want als je nu naar Duitsland verhuist, dan kun je al een nieuwe Volkswagen Golf GTI leasen voor slechts 149 euro in de maand, zo meldt Autobild.
We horen je denken: ‘Leuk, maar dat is vast voor een leasetermijn van 300 jaar en met 500 kilometer per jaar.’ Maar zelfs dat valt mee. De deal loopt 24 maanden en je mag 10.000 kilometer per jaar rijden. Wel moet je nog even de wegenbelasting betalen van net geen 200 euro per jaar en waarschijnlijk moet je hem nog wel eventjes zelf verzekeren. Maar dan nog is het een prima deal.
Als we bij de grote leaseaanbieders kijken, dan zien we dat een Aygo X zo’n 300 euro moet kosten per maand in Nederland. Een Mitsubishi Space Star (en dan heb je wel heel weinig auto) kost je zo’n 250 euro per maand. Daar zit dan wel weer de wegenbelasting en de verzekering bij in. Hoe je het ook bekijkt: in Duitsland is het flink billiger.
Jij mag deze Golf GTI niet leasen
Als inwoner van Nederland is het niet zomaar mogelijk om deze GTI te leasen vanuit Duitsland. Je mag als Nederlander niet zomaar met een buitenlands kenteken rijden in Nederland. Je kunt vrijstelling aanvragen in sommige gevallen, maar we gokken dat het argument ‘ik wil lekker goedkoop een GTI leasen’ niet geaccepteerd wordt door de fiscus.
Voor ons klinkt 150 euro per maand nog steeds als een belachelijk laag bedrag, maar voor de Duitsers is het een flinke toename in prijs. In 2019 kon je nog een GTI leasen voor een miezerige 69 euro per maand. En dat was ook voor 10.000 kilometer en 24 maanden. De Nederlandse prijs van de vernieuwde Golf GTI is nog niet bekend, maar hij zal vast niet goedkoper zijn geworden dan de oude.
10 reacties op “In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Prijs Golf R is hoger dan die van de premium BMW-concurrent

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

Hoeveel duurder is een Volkswagen Golf nou écht geworden in vergelijking met vroeger?

Dit betaal je tegenwoordig voor een Volkswagen Golf in Nederland

Alles wat je moet weten over de facelift van de Volkswagen Golf 8

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

Nederland autohaat land! Vergelijk maar eens de Ned. en Belg. nieuwprijzen zoals vermeld in TG
NL heeft geen belangrijke autoindustrie dus er is ook geen belang om als maatschappij veel geld aan auto’s te besteden. Dan kunnen we het beter in infrastructuur stoppen en die is niet toevallig veel en veel beter dan die in Duitsland of België. Misschien wel de beste van de wereld. Heel verstandig dat onze beleidsmakers dit zo doen.
Jullie vergeten gemakshalve even dat duitse lease anders is dan hier..
Zelf verzekeren, 20 eur per maand als.je geluk hebt.
Registreren van het voertuig
Belastingen op het voertuig
Onderhoud (ja domper he)
APK
Wegenwacht
En je moet een aanbetaling doen van 10% of meer van de waarde van de auto.
Als ik appels met appels vergelijk dan rij ik in NL voor die bedragen 2x zoveel kilometer.
Duitsland doet niet echt aan full operational lease zoals wij dat hier kennen.
Het is idd sneue clickbait om te stoken richting de overheid. Het valt op dat TG dit de laatste tijd wel vaker doet. Net zoals ze de laatste tijd opvallend veel pro Chinese artikelen schrijven. Dat is helaas vast geen toeval.
In Duitsland kost deze lease met dezelfde condities € 529 (meinauto.de)zonder alle optiepaketten. Daarbij nog de eenmalige kosten, wegenbelasting,verzekering en APK/onderhoud.voor € 149 mag Toblease er gelijk een leveren. Ik woon overigens in Dld.
Toblease? Dat wordt tobben..
Dus jij vermoedt dat TG gesponsord wordt door China of degenen die Chinese auto’s verkopen?
Dat is nogal een boute complottheorie.
Alle propaganda experts erkennen dat de huidige social media beïnvloeding een hybrid strategie is: trollenlegers (hebben we hier al vaak genoeg gezien rond verkiezingsmomenten), pseudo-legitieme eigen mediakanalen (zoals Voice of Europe of Ongehoord Nederland) en content kopen bij legitieme kanalen.
Is het je al opgevallen hoeveel advertenties TG heeft van allerlei Chinese merken? Hoeveel artikelen geschreven worden over Chinese auto’s (zeker in verhouding tot de verkoopgetallen)? Hoeveel artikelen over regelgeving letterlijk het Chinese standpunt benoemen?
Tenzij je de geldstromen kan herleiden – al gaan deze meestal via derden – kan je het zelden 100% aantoonbaar maken, maar het heeft alle kenmerken van dezelfde strategie die Rusland en China al veel vaker gebruikt hebben bij onderwerpen die voor hen van belang zijn. En de autoindustrie is heel belangrijk voor ze want ze stoppen daar niet voor niets jaarlijks honderden miljarden aan subsidies in. Het zou enorm naïef zijn om te denken dat China dit níét zou doen.
Goed verhaal. Ik hoop dat er bij meer mensen de ogen open gaan. China is een groter gevaar voor Nederland dan Rusland!
Advertenties worden vaak getoond op basis van zoekgedrag, cookies, e.d. En anders zijn het advertentie-pakketten die o.a. uit Chinese producten kunnen bestaan. Maar dat doen alle commerciële websites.
Overigens het negatieve sentiment op alles wat Chinees is, kun je net zo goed als propaganda zien. De Chinese autoindustrie is groter dan ooit en er zijn een hoop nieuwe merken. Niet gek, dat er dan een hoop (auto)nieuws voor is.
Hiernaast gebruiken zo’n beetje alle grote commerciële westerse bedrijven social media als advertentie -platform omdat het gewoon goed werkt..
Er is een interessant stuk over hoe Trump destijds de verkiezingen heeft gewoon, puur op basis van data, campagne voeren (veel digitaal) en focus op de staten waar de meeste kiesmannen zitten.