
Volkswagen heeft er nooit een geheim van gemaakt dat er een ID. Buzz voor zeven personen aan zat te komen. Sterker nog: bij alle versies zaten er zelfs al bekerhouders in de kofferruimte, voor als er ooit een derde zitrij zou komen. Die extra bank is er nu en de elektrische bus krijgt gelijk een paar centimeter extra lengte zodat de achterste passagiers ook lekker kunnen zitten.
De extra lengte van de ID. Buzz met langere wielbasis zit hem in de uitgerekte schuifdeur en de ruimte tussen de achterste zijruit en die daarvoor is wat groter. Stiekempjes gaan we er dus vanuit dat het onderdeeltje waar de bekerhouders inzitten achterin, dus hetzelfde is. Slim bedacht, want zo hoeft Volkswagen maar één soort onderdeel te maken. En dat scheelt geld.
ID. Buzz met langere wielbasis ook voor vijf of zes personen
De Volkswagen ID. Buzz met lange wielbasis is er niet alleen als versie voor zeven personen. Je kunt de langere bus ook krijgen als vijfzitter of als zeszitter, met twee zitrijen in plaats van drie. De Cargo-versie zonder achterbank heeft plaats voor drie personen helemaal voorin, maar een personenversie waar er een bankje voorin zit (dus een achtzitter!) is er helaas niet.
In totaal is de wielbasis 25 centimeter langer en de totale lengte is nu met net zoveel centimeter toegenomen naar 4,96 meter. De lengte en breedte zijn gelijk. De schuifdeur is trouwens 19,2 centimeter gegroeid. De extra lengte staat de Volkswagen ID. Buzz voor zeven personen niet verkeerd; je hebt weleens auto’s die wat uit verhouding raken.
Net als de Volkswagen ID.7 krijgt de ID. Buzz een panoramadak waarvan je de lichtdoorlatendheid kunt regelen. Met de slider verandert het transparante glas in melkglas en houdt zo zonnestralen tegen. Het dak geeft ook 30 centimeter extra hoofdruimte. Door de cabine zijn er genoeg USB-poorten om je telefoon te laden en het infotainmentsysteem heeft de nieuwste software van Volkswagen.
Grotere batterij voor de Volkswagen ID. Buzz voor zeven personen
Door de extra wielbasis is er ook extra ruimte voor batterijen. Daarom is de lange Buzz leverbaar met een 86-kWh accupakket. Eerder kon je alleen 77 kWh bestellen. De actieradius is nog niet bekend. De nieuwe elektromotor van de ID.7 met 286 pk en 550 Nm komt ook naar het busje. Dit is ruim 80 pk en 200 Nm meer. Deze ligt achterin en drijft de achterwielen aan.
De updates van de ID. Buzz met lange wielbasis zullen uiteindelijk ook wel naar de meer bescheiden versie komen. Wat de nieuwe ID.Buzz voor zeven personen moet gaan kosten, is nog niet bekend.
2 reacties op “De nieuwe Volkswagen ID. Buzz voor 7 personen is de versie die je wilt”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Hoe je als autogekkie zomaar ineens kunt vallen voor een oude MPV

De Defender zakt in prijs door nieuwe PHEV (maar er is ook een nieuwe V8)

De MPV-comeback duurt voort: Dit is de verrassend coole Zeekr Mix

Nee, het is geen dakkoffer wat er op de grootste Kia van dit moment zit

Deze toffe EM90 is het eerste busje van Volvo (en we moeten je gelijk teleurstellen)

Deze Chrysler Pacifica heeft een V8 met 1.500 pk en een koolstofvezel koets

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben

Hemelvaartsdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

286 pk, 550 Nm en achterwielaandrijving in een verlengde bus.
Als je de ESP volledig kunt uitschakelen wordt dat lekker driften als ie leeg is!
Van die 7 zitter ID 7 kun je dan toch ook een camper versie maken. Doe ik nu ook met de Caddy Maxi 7 pers.