
Volkswagen heeft er nooit een geheim van gemaakt dat er een ID. Buzz voor zeven personen aan zat te komen. Sterker nog: bij alle versies zaten er zelfs al bekerhouders in de kofferruimte, voor als er ooit een derde zitrij zou komen. Die extra bank is er nu en de elektrische bus krijgt gelijk een paar centimeter extra lengte zodat de achterste passagiers ook lekker kunnen zitten.
De extra lengte van de ID. Buzz met langere wielbasis zit hem in de uitgerekte schuifdeur en de ruimte tussen de achterste zijruit en die daarvoor is wat groter. Stiekempjes gaan we er dus vanuit dat het onderdeeltje waar de bekerhouders inzitten achterin, dus hetzelfde is. Slim bedacht, want zo hoeft Volkswagen maar één soort onderdeel te maken. En dat scheelt geld.
ID. Buzz met langere wielbasis ook voor vijf of zes personen
De Volkswagen ID. Buzz met lange wielbasis is er niet alleen als versie voor zeven personen. Je kunt de langere bus ook krijgen als vijfzitter of als zeszitter, met twee zitrijen in plaats van drie. De Cargo-versie zonder achterbank heeft plaats voor drie personen helemaal voorin, maar een personenversie waar er een bankje voorin zit (dus een achtzitter!) is er helaas niet.
In totaal is de wielbasis 25 centimeter langer en de totale lengte is nu met net zoveel centimeter toegenomen naar 4,96 meter. De lengte en breedte zijn gelijk. De schuifdeur is trouwens 19,2 centimeter gegroeid. De extra lengte staat de Volkswagen ID. Buzz voor zeven personen niet verkeerd; je hebt weleens auto’s die wat uit verhouding raken.
Net als de Volkswagen ID.7 krijgt de ID. Buzz een panoramadak waarvan je de lichtdoorlatendheid kunt regelen. Met de slider verandert het transparante glas in melkglas en houdt zo zonnestralen tegen. Het dak geeft ook 30 centimeter extra hoofdruimte. Door de cabine zijn er genoeg USB-poorten om je telefoon te laden en het infotainmentsysteem heeft de nieuwste software van Volkswagen.
Grotere batterij voor de Volkswagen ID. Buzz voor zeven personen
Door de extra wielbasis is er ook extra ruimte voor batterijen. Daarom is de lange Buzz leverbaar met een 86-kWh accupakket. Eerder kon je alleen 77 kWh bestellen. De actieradius is nog niet bekend. De nieuwe elektromotor van de ID.7 met 286 pk en 550 Nm komt ook naar het busje. Dit is ruim 80 pk en 200 Nm meer. Deze ligt achterin en drijft de achterwielen aan.
De updates van de ID. Buzz met lange wielbasis zullen uiteindelijk ook wel naar de meer bescheiden versie komen. Wat de nieuwe ID.Buzz voor zeven personen moet gaan kosten, is nog niet bekend.
2 reacties op “De nieuwe Volkswagen ID. Buzz voor 7 personen is de versie die je wilt”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Hoe je als autogekkie zomaar ineens kunt vallen voor een oude MPV

De Defender zakt in prijs door nieuwe PHEV (maar er is ook een nieuwe V8)

De MPV-comeback duurt voort: Dit is de verrassend coole Zeekr Mix

Nee, het is geen dakkoffer wat er op de grootste Kia van dit moment zit

Deze toffe EM90 is het eerste busje van Volvo (en we moeten je gelijk teleurstellen)

Deze Chrysler Pacifica heeft een V8 met 1.500 pk en een koolstofvezel koets

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom zou je niet gewoon een nieuwe auto in Duitsland kopen als ze daar veel goedkoper zijn?’

286 pk, 550 Nm en achterwielaandrijving in een verlengde bus.
Als je de ESP volledig kunt uitschakelen wordt dat lekker driften als ie leeg is!
Van die 7 zitter ID 7 kun je dan toch ook een camper versie maken. Doe ik nu ook met de Caddy Maxi 7 pers.