
Volkswagen heeft er nooit een geheim van gemaakt dat er een ID. Buzz voor zeven personen aan zat te komen. Sterker nog: bij alle versies zaten er zelfs al bekerhouders in de kofferruimte, voor als er ooit een derde zitrij zou komen. Die extra bank is er nu en de elektrische bus krijgt gelijk een paar centimeter extra lengte zodat de achterste passagiers ook lekker kunnen zitten.
De extra lengte van de ID. Buzz met langere wielbasis zit hem in de uitgerekte schuifdeur en de ruimte tussen de achterste zijruit en die daarvoor is wat groter. Stiekempjes gaan we er dus vanuit dat het onderdeeltje waar de bekerhouders inzitten achterin, dus hetzelfde is. Slim bedacht, want zo hoeft Volkswagen maar één soort onderdeel te maken. En dat scheelt geld.
ID. Buzz met langere wielbasis ook voor vijf of zes personen
De Volkswagen ID. Buzz met lange wielbasis is er niet alleen als versie voor zeven personen. Je kunt de langere bus ook krijgen als vijfzitter of als zeszitter, met twee zitrijen in plaats van drie. De Cargo-versie zonder achterbank heeft plaats voor drie personen helemaal voorin, maar een personenversie waar er een bankje voorin zit (dus een achtzitter!) is er helaas niet.
In totaal is de wielbasis 25 centimeter langer en de totale lengte is nu met net zoveel centimeter toegenomen naar 4,96 meter. De lengte en breedte zijn gelijk. De schuifdeur is trouwens 19,2 centimeter gegroeid. De extra lengte staat de Volkswagen ID. Buzz voor zeven personen niet verkeerd; je hebt weleens auto’s die wat uit verhouding raken.
Net als de Volkswagen ID.7 krijgt de ID. Buzz een panoramadak waarvan je de lichtdoorlatendheid kunt regelen. Met de slider verandert het transparante glas in melkglas en houdt zo zonnestralen tegen. Het dak geeft ook 30 centimeter extra hoofdruimte. Door de cabine zijn er genoeg USB-poorten om je telefoon te laden en het infotainmentsysteem heeft de nieuwste software van Volkswagen.
Grotere batterij voor de Volkswagen ID. Buzz voor zeven personen
Door de extra wielbasis is er ook extra ruimte voor batterijen. Daarom is de lange Buzz leverbaar met een 86-kWh accupakket. Eerder kon je alleen 77 kWh bestellen. De actieradius is nog niet bekend. De nieuwe elektromotor van de ID.7 met 286 pk en 550 Nm komt ook naar het busje. Dit is ruim 80 pk en 200 Nm meer. Deze ligt achterin en drijft de achterwielen aan.
De updates van de ID. Buzz met lange wielbasis zullen uiteindelijk ook wel naar de meer bescheiden versie komen. Wat de nieuwe ID.Buzz voor zeven personen moet gaan kosten, is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “De nieuwe Volkswagen ID. Buzz voor 7 personen is de versie die je wilt”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Op AliExpress koop je nu voor een prikkie een gloednieuwe GTI-motor (en dat schijnt nog best oké te zijn)

Hoe je als autogekkie zomaar ineens kunt vallen voor een oude MPV

De Defender zakt in prijs door nieuwe PHEV (maar er is ook een nieuwe V8)

De MPV-comeback duurt voort: Dit is de verrassend coole Zeekr Mix

Nee, het is geen dakkoffer wat er op de grootste Kia van dit moment zit

Deze toffe EM90 is het eerste busje van Volvo (en we moeten je gelijk teleurstellen)

Deze Chrysler Pacifica heeft een V8 met 1.500 pk en een koolstofvezel koets

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

286 pk, 550 Nm en achterwielaandrijving in een verlengde bus.
Als je de ESP volledig kunt uitschakelen wordt dat lekker driften als ie leeg is!
Van die 7 zitter ID 7 kun je dan toch ook een camper versie maken. Doe ik nu ook met de Caddy Maxi 7 pers.