
Volkswagen heeft er nooit een geheim van gemaakt dat er een ID. Buzz voor zeven personen aan zat te komen. Sterker nog: bij alle versies zaten er zelfs al bekerhouders in de kofferruimte, voor als er ooit een derde zitrij zou komen. Die extra bank is er nu en de elektrische bus krijgt gelijk een paar centimeter extra lengte zodat de achterste passagiers ook lekker kunnen zitten.
De extra lengte van de ID. Buzz met langere wielbasis zit hem in de uitgerekte schuifdeur en de ruimte tussen de achterste zijruit en die daarvoor is wat groter. Stiekempjes gaan we er dus vanuit dat het onderdeeltje waar de bekerhouders inzitten achterin, dus hetzelfde is. Slim bedacht, want zo hoeft Volkswagen maar één soort onderdeel te maken. En dat scheelt geld.
ID. Buzz met langere wielbasis ook voor vijf of zes personen
De Volkswagen ID. Buzz met lange wielbasis is er niet alleen als versie voor zeven personen. Je kunt de langere bus ook krijgen als vijfzitter of als zeszitter, met twee zitrijen in plaats van drie. De Cargo-versie zonder achterbank heeft plaats voor drie personen helemaal voorin, maar een personenversie waar er een bankje voorin zit (dus een achtzitter!) is er helaas niet.
In totaal is de wielbasis 25 centimeter langer en de totale lengte is nu met net zoveel centimeter toegenomen naar 4,96 meter. De lengte en breedte zijn gelijk. De schuifdeur is trouwens 19,2 centimeter gegroeid. De extra lengte staat de Volkswagen ID. Buzz voor zeven personen niet verkeerd; je hebt weleens auto’s die wat uit verhouding raken.
Net als de Volkswagen ID.7 krijgt de ID. Buzz een panoramadak waarvan je de lichtdoorlatendheid kunt regelen. Met de slider verandert het transparante glas in melkglas en houdt zo zonnestralen tegen. Het dak geeft ook 30 centimeter extra hoofdruimte. Door de cabine zijn er genoeg USB-poorten om je telefoon te laden en het infotainmentsysteem heeft de nieuwste software van Volkswagen.
Grotere batterij voor de Volkswagen ID. Buzz voor zeven personen
Door de extra wielbasis is er ook extra ruimte voor batterijen. Daarom is de lange Buzz leverbaar met een 86-kWh accupakket. Eerder kon je alleen 77 kWh bestellen. De actieradius is nog niet bekend. De nieuwe elektromotor van de ID.7 met 286 pk en 550 Nm komt ook naar het busje. Dit is ruim 80 pk en 200 Nm meer. Deze ligt achterin en drijft de achterwielen aan.
De updates van de ID. Buzz met lange wielbasis zullen uiteindelijk ook wel naar de meer bescheiden versie komen. Wat de nieuwe ID.Buzz voor zeven personen moet gaan kosten, is nog niet bekend.
2 reacties op “De nieuwe Volkswagen ID. Buzz voor 7 personen is de versie die je wilt”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Hoe je als autogekkie zomaar ineens kunt vallen voor een oude MPV

De Defender zakt in prijs door nieuwe PHEV (maar er is ook een nieuwe V8)

De MPV-comeback duurt voort: Dit is de verrassend coole Zeekr Mix

Nee, het is geen dakkoffer wat er op de grootste Kia van dit moment zit

Deze toffe EM90 is het eerste busje van Volvo (en we moeten je gelijk teleurstellen)

Deze Chrysler Pacifica heeft een V8 met 1.500 pk en een koolstofvezel koets

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

286 pk, 550 Nm en achterwielaandrijving in een verlengde bus.
Als je de ESP volledig kunt uitschakelen wordt dat lekker driften als ie leeg is!
Van die 7 zitter ID 7 kun je dan toch ook een camper versie maken. Doe ik nu ook met de Caddy Maxi 7 pers.