
Tegenstanders van elektrisch rijden (en daar zijn er nogal wat van) zullen het hilarisch vinden dat ANWB het een pechvoertuig noemt, maar in dit geval is het geen voertuig dat vaak pech heeft. Het is een voertuig voor mensen die pech hebben. Babyolie is namelijk ook niet van baby’s gemaakt. De ANWB zet nu 30 exemplaren van de ID. Buzz Cargo in als Wegenwacht.
De Volkswagen ID. Buzz van de Wegenwacht heeft in totaal 600 kilo extra spullen bij zich. Hierdoor verwachten Volkswagen en de ANWB dat de actieradius 250 kilometer is. Het opgegeven verbruik (dat sowieso in de praktijk altijd iets minder is) is ruim 400 kilometer. De ID. Buzz heeft een universeel reservewiel, meerdere accu’s, EHBO-trommel en een starthulpinstallatie aan boord.
‘Optioneel kan de nieuwe ANWB-bus ook nog een zogenoemde charger aan de trekhaak meenemen, zodat de ID. Buzz stilgevallen elektrische auto’s ter plekke kan bijladen’, meldt Volkswagen. Zie dit als een soort powerbank. Naast de ID. Buzz rijden er ook al 110 exemplaren van de ID.4 om pechhulp te verlenen. In 2030 wil de Wegenwacht emissievrij zijn.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Erg handig zo’n elektrische bus, vooral op een koude winterochtend als het oproepsysteem overkookt en de ID.Buzz halverwege de voormiddag dringend aan de kabel moet …
No nog de overheid die dit alles propageert
Waar ik in Apeldoorn alleen maar lessende politie wagens zie oefenen met blauw licht en sirene in benzine aangedreven volkswagens
Erg fijn die dubbele overlast