
Tegenstanders van elektrisch rijden (en daar zijn er nogal wat van) zullen het hilarisch vinden dat ANWB het een pechvoertuig noemt, maar in dit geval is het geen voertuig dat vaak pech heeft. Het is een voertuig voor mensen die pech hebben. Babyolie is namelijk ook niet van baby’s gemaakt. De ANWB zet nu 30 exemplaren van de ID. Buzz Cargo in als Wegenwacht.
De Volkswagen ID. Buzz van de Wegenwacht heeft in totaal 600 kilo extra spullen bij zich. Hierdoor verwachten Volkswagen en de ANWB dat de actieradius 250 kilometer is. Het opgegeven verbruik (dat sowieso in de praktijk altijd iets minder is) is ruim 400 kilometer. De ID. Buzz heeft een universeel reservewiel, meerdere accu’s, EHBO-trommel en een starthulpinstallatie aan boord.
‘Optioneel kan de nieuwe ANWB-bus ook nog een zogenoemde charger aan de trekhaak meenemen, zodat de ID. Buzz stilgevallen elektrische auto’s ter plekke kan bijladen’, meldt Volkswagen. Zie dit als een soort powerbank. Naast de ID. Buzz rijden er ook al 110 exemplaren van de ID.4 om pechhulp te verlenen. In 2030 wil de Wegenwacht emissievrij zijn.
2 reacties op “De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht”
Laat een antwoord achter aan Guido Gilissen Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

Waarom won Norris terwijl Piastri sneller was? En wat gebeurde er nu met Verstappen?

Erg handig zo’n elektrische bus, vooral op een koude winterochtend als het oproepsysteem overkookt en de ID.Buzz halverwege de voormiddag dringend aan de kabel moet …
No nog de overheid die dit alles propageert
Waar ik in Apeldoorn alleen maar lessende politie wagens zie oefenen met blauw licht en sirene in benzine aangedreven volkswagens
Erg fijn die dubbele overlast