
Misschien is het de lijn van de voorbumper die omhoog wipt en langs de heupen naar achteren gaat de reden waarom deze widebodykit zo goed lijkt te werken voor deze Volkswagen ID. Buzz. Of is het onze wansmaak die doorschemert? Voordat je de zaag in je busje zet: het gaat hier vooralsnog om een digitale widebody voor de Volkswagen ID. Buzz.
Pixelkunstenaar Rob3rt Design maakte in het 3D-programma Blender deze extra brede versie van de elektrische Volkswagen. Naast de bredere wielkasten rondom, krijgt de Buzz een nieuwe grille voorop en een ouderwetse kinspoiler. Ook het chroom rond de wielkasten en het extra raampje achterop voegen klassieke elementen toe. De surfplank is er voor de lifestyle-punten.
De extra centimeters aan de buitenkant zorgen niet voor extra interieurruimte, dus een praktische toevoeging is het niet. Sterker nog: we vragen ons af hoe je de schuifdeur achteren überhaupt openen moet. In een digitale wereld kan gelukkig alles. Een mooie oplossing voor het gebrek aan uitlaten achterop zijn twee uitstekende delen van de diffuser.
Komt er een widebody voor de Volkswagen ID. Buzz?
Voorlopig niet, vermoeden we, maar er zal best een markt komen voor leuke onderdeeltjes. Je ziet met grote regelmaat verlaagde Volkswagen Caddy’s en Transporters rijden die verlaagd zijn en een nieuwe grilletje plus leuke velgjes hebben. Wie weet kan de Volkswagen ID. Buzz GTX met 340 pk een nieuwe stroming tuners inspireren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
3 reacties op “Oef: De Volkswagen ID. Buzz is perfect voor een extreem dikke widebody”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Op AliExpress koop je nu voor een prikkie een gloednieuwe GTI-motor (en dat schijnt nog best oké te zijn)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

Doet me denken aan de Renault Espace F1. Redelijk het totaal tegenovergestelde van de ID Buzz qua motorisering 🙂
Totale verminking van 1 van de mooiste EVs die er te koop is.
Enige reden waarom EV’s een acceptabele range bieden is het feit dat er extra (veel meer dan ooit tevoren) aandacht besteed is aan de luchtweerstand in de ontwerpfase. (denk aan handgrepen, wiepdoppen etc etc).
Je auto minimaal dubbele luchtweerstand (lagere coëfficiënt en groter frontaal oppervlakte en dat in combinatie met kwadratische toename luchtweerstand in relatie tot de snelheid) geven voor de looks… zal iemand daar nog voor kiezen?
Autoweek heeft deze getest op 130KM/h en de range was 233 kilometer, zonder widebody.