
Misschien is het de lijn van de voorbumper die omhoog wipt en langs de heupen naar achteren gaat de reden waarom deze widebodykit zo goed lijkt te werken voor deze Volkswagen ID. Buzz. Of is het onze wansmaak die doorschemert? Voordat je de zaag in je busje zet: het gaat hier vooralsnog om een digitale widebody voor de Volkswagen ID. Buzz.
Pixelkunstenaar Rob3rt Design maakte in het 3D-programma Blender deze extra brede versie van de elektrische Volkswagen. Naast de bredere wielkasten rondom, krijgt de Buzz een nieuwe grille voorop en een ouderwetse kinspoiler. Ook het chroom rond de wielkasten en het extra raampje achterop voegen klassieke elementen toe. De surfplank is er voor de lifestyle-punten.
De extra centimeters aan de buitenkant zorgen niet voor extra interieurruimte, dus een praktische toevoeging is het niet. Sterker nog: we vragen ons af hoe je de schuifdeur achteren überhaupt openen moet. In een digitale wereld kan gelukkig alles. Een mooie oplossing voor het gebrek aan uitlaten achterop zijn twee uitstekende delen van de diffuser.
Komt er een widebody voor de Volkswagen ID. Buzz?
Voorlopig niet, vermoeden we, maar er zal best een markt komen voor leuke onderdeeltjes. Je ziet met grote regelmaat verlaagde Volkswagen Caddy’s en Transporters rijden die verlaagd zijn en een nieuwe grilletje plus leuke velgjes hebben. Wie weet kan de Volkswagen ID. Buzz GTX met 340 pk een nieuwe stroming tuners inspireren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
3 reacties op “Oef: De Volkswagen ID. Buzz is perfect voor een extreem dikke widebody”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten

Doet me denken aan de Renault Espace F1. Redelijk het totaal tegenovergestelde van de ID Buzz qua motorisering 🙂
Totale verminking van 1 van de mooiste EVs die er te koop is.
Enige reden waarom EV’s een acceptabele range bieden is het feit dat er extra (veel meer dan ooit tevoren) aandacht besteed is aan de luchtweerstand in de ontwerpfase. (denk aan handgrepen, wiepdoppen etc etc).
Je auto minimaal dubbele luchtweerstand (lagere coëfficiënt en groter frontaal oppervlakte en dat in combinatie met kwadratische toename luchtweerstand in relatie tot de snelheid) geven voor de looks… zal iemand daar nog voor kiezen?
Autoweek heeft deze getest op 130KM/h en de range was 233 kilometer, zonder widebody.