
Misschien is het de lijn van de voorbumper die omhoog wipt en langs de heupen naar achteren gaat de reden waarom deze widebodykit zo goed lijkt te werken voor deze Volkswagen ID. Buzz. Of is het onze wansmaak die doorschemert? Voordat je de zaag in je busje zet: het gaat hier vooralsnog om een digitale widebody voor de Volkswagen ID. Buzz.
Pixelkunstenaar Rob3rt Design maakte in het 3D-programma Blender deze extra brede versie van de elektrische Volkswagen. Naast de bredere wielkasten rondom, krijgt de Buzz een nieuwe grille voorop en een ouderwetse kinspoiler. Ook het chroom rond de wielkasten en het extra raampje achterop voegen klassieke elementen toe. De surfplank is er voor de lifestyle-punten.
De extra centimeters aan de buitenkant zorgen niet voor extra interieurruimte, dus een praktische toevoeging is het niet. Sterker nog: we vragen ons af hoe je de schuifdeur achteren überhaupt openen moet. In een digitale wereld kan gelukkig alles. Een mooie oplossing voor het gebrek aan uitlaten achterop zijn twee uitstekende delen van de diffuser.
Komt er een widebody voor de Volkswagen ID. Buzz?
Voorlopig niet, vermoeden we, maar er zal best een markt komen voor leuke onderdeeltjes. Je ziet met grote regelmaat verlaagde Volkswagen Caddy’s en Transporters rijden die verlaagd zijn en een nieuwe grilletje plus leuke velgjes hebben. Wie weet kan de Volkswagen ID. Buzz GTX met 340 pk een nieuwe stroming tuners inspireren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
3 reacties op “Oef: De Volkswagen ID. Buzz is perfect voor een extreem dikke widebody”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Volkswagen bedenkt elektrische auto, maar dan wel met benzinemotor

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Straks betaal je geen wegenbelasting meer over het gewicht van je auto, maar over iets anders

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Deze 8 Mercedessen faalden keihard, maar het zijn wel leuke (en betaalbare) tweedehandsauto’s

‘Waarom hebben sommige auto’s een 16-volt badge en wat is daar zo bijzonder aan?’

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Deze acht toffe auto’s worden nog cooler van goedkope stalen velgen

Doet me denken aan de Renault Espace F1. Redelijk het totaal tegenovergestelde van de ID Buzz qua motorisering 🙂
Totale verminking van 1 van de mooiste EVs die er te koop is.
Enige reden waarom EV’s een acceptabele range bieden is het feit dat er extra (veel meer dan ooit tevoren) aandacht besteed is aan de luchtweerstand in de ontwerpfase. (denk aan handgrepen, wiepdoppen etc etc).
Je auto minimaal dubbele luchtweerstand (lagere coëfficiënt en groter frontaal oppervlakte en dat in combinatie met kwadratische toename luchtweerstand in relatie tot de snelheid) geven voor de looks… zal iemand daar nog voor kiezen?
Autoweek heeft deze getest op 130KM/h en de range was 233 kilometer, zonder widebody.