
Misschien is het de lijn van de voorbumper die omhoog wipt en langs de heupen naar achteren gaat de reden waarom deze widebodykit zo goed lijkt te werken voor deze Volkswagen ID. Buzz. Of is het onze wansmaak die doorschemert? Voordat je de zaag in je busje zet: het gaat hier vooralsnog om een digitale widebody voor de Volkswagen ID. Buzz.
Pixelkunstenaar Rob3rt Design maakte in het 3D-programma Blender deze extra brede versie van de elektrische Volkswagen. Naast de bredere wielkasten rondom, krijgt de Buzz een nieuwe grille voorop en een ouderwetse kinspoiler. Ook het chroom rond de wielkasten en het extra raampje achterop voegen klassieke elementen toe. De surfplank is er voor de lifestyle-punten.
De extra centimeters aan de buitenkant zorgen niet voor extra interieurruimte, dus een praktische toevoeging is het niet. Sterker nog: we vragen ons af hoe je de schuifdeur achteren überhaupt openen moet. In een digitale wereld kan gelukkig alles. Een mooie oplossing voor het gebrek aan uitlaten achterop zijn twee uitstekende delen van de diffuser.
Komt er een widebody voor de Volkswagen ID. Buzz?
Voorlopig niet, vermoeden we, maar er zal best een markt komen voor leuke onderdeeltjes. Je ziet met grote regelmaat verlaagde Volkswagen Caddy’s en Transporters rijden die verlaagd zijn en een nieuwe grilletje plus leuke velgjes hebben. Wie weet kan de Volkswagen ID. Buzz GTX met 340 pk een nieuwe stroming tuners inspireren.
3 reacties op “Oef: De Volkswagen ID. Buzz is perfect voor een extreem dikke widebody”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)

Doet me denken aan de Renault Espace F1. Redelijk het totaal tegenovergestelde van de ID Buzz qua motorisering 🙂
Totale verminking van 1 van de mooiste EVs die er te koop is.
Enige reden waarom EV’s een acceptabele range bieden is het feit dat er extra (veel meer dan ooit tevoren) aandacht besteed is aan de luchtweerstand in de ontwerpfase. (denk aan handgrepen, wiepdoppen etc etc).
Je auto minimaal dubbele luchtweerstand (lagere coëfficiënt en groter frontaal oppervlakte en dat in combinatie met kwadratische toename luchtweerstand in relatie tot de snelheid) geven voor de looks… zal iemand daar nog voor kiezen?
Autoweek heeft deze getest op 130KM/h en de range was 233 kilometer, zonder widebody.