
Misschien is het de lijn van de voorbumper die omhoog wipt en langs de heupen naar achteren gaat de reden waarom deze widebodykit zo goed lijkt te werken voor deze Volkswagen ID. Buzz. Of is het onze wansmaak die doorschemert? Voordat je de zaag in je busje zet: het gaat hier vooralsnog om een digitale widebody voor de Volkswagen ID. Buzz.
Pixelkunstenaar Rob3rt Design maakte in het 3D-programma Blender deze extra brede versie van de elektrische Volkswagen. Naast de bredere wielkasten rondom, krijgt de Buzz een nieuwe grille voorop en een ouderwetse kinspoiler. Ook het chroom rond de wielkasten en het extra raampje achterop voegen klassieke elementen toe. De surfplank is er voor de lifestyle-punten.
De extra centimeters aan de buitenkant zorgen niet voor extra interieurruimte, dus een praktische toevoeging is het niet. Sterker nog: we vragen ons af hoe je de schuifdeur achteren überhaupt openen moet. In een digitale wereld kan gelukkig alles. Een mooie oplossing voor het gebrek aan uitlaten achterop zijn twee uitstekende delen van de diffuser.
Komt er een widebody voor de Volkswagen ID. Buzz?
Voorlopig niet, vermoeden we, maar er zal best een markt komen voor leuke onderdeeltjes. Je ziet met grote regelmaat verlaagde Volkswagen Caddy’s en Transporters rijden die verlaagd zijn en een nieuwe grilletje plus leuke velgjes hebben. Wie weet kan de Volkswagen ID. Buzz GTX met 340 pk een nieuwe stroming tuners inspireren.
3 reacties op “Oef: De Volkswagen ID. Buzz is perfect voor een extreem dikke widebody”
Laat een antwoord achter aan Fak wat lelijk Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

Doet me denken aan de Renault Espace F1. Redelijk het totaal tegenovergestelde van de ID Buzz qua motorisering 🙂
Totale verminking van 1 van de mooiste EVs die er te koop is.
Enige reden waarom EV’s een acceptabele range bieden is het feit dat er extra (veel meer dan ooit tevoren) aandacht besteed is aan de luchtweerstand in de ontwerpfase. (denk aan handgrepen, wiepdoppen etc etc).
Je auto minimaal dubbele luchtweerstand (lagere coëfficiënt en groter frontaal oppervlakte en dat in combinatie met kwadratische toename luchtweerstand in relatie tot de snelheid) geven voor de looks… zal iemand daar nog voor kiezen?
Autoweek heeft deze getest op 130KM/h en de range was 233 kilometer, zonder widebody.