
De Volkswagen Phaeton is nog steeds in productie. Om de verkoopaantallen hoeven ze het niet te doen, maar het was van meet af aan dan ook meer een prestigeproject. De oude VW-baas Piëch wilde simpelweg ‘de beste auto’ maken. Dit is ‘m, maar dan gefacelift.
Het moet gezegd, de nieuwe VW familieneus misstaat de Phaeton niet. Ook de gewijzigde achterkant is schitterend te noemen. Het Volkswagen-vlaggenschip bestel je nog steeds met een zes-, acht- of twaalfcilinder benzinemotor, variërend in vermogen van 280 tot 450 pk, of de bekende 3.0 TDI met 240 pk. Het interieur werd verder verfijnd, en de auto is weer helemaal bij de tijd op gebied van navigatie/infotainment. Je kunt kiezen uit de normale (5,06 m) of de verlengde versie (5,18 m).
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze (goedkope) VW Phaeton V8 wil graag een echte Bentley zijn

Volkswagen laat geheime opvolger Phaeton zien (die er nooit kwam)

Wat is een goed alternatief voor de VW Golf 8?

De Volkswagen Phaeton móést wel mislukken

Volkswagen Phaeton kost officieel geen drol meer

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
